Blog firmowy, czyli budowanie wizerunku

Autor ,

Każdy przedsiębiorca oferujący usługę albo produkt ma również markę. Dotyczy to nie tylko dużych firm - nawet najmniejsza działalność buduje swój wizerunek, który potem wpływa na wysokość sprzedaży. Bardzo ważne jest jego właściwe kształtowanie. Nieocenionym i niedocenionym narzędziem w tej kwestii jest blog firmowy, stanowiący podstawę komunikacji zewnętrznej firmy w dobie Internetu.

Inspiracja dla dziennikarzy
Obecnie największą kopalnią wiedzy jest Internet. Rozwiązań problemów, inspiracji, wiadomości w pierwszej kolejności szukamy właśnie tam. Nawet dziennikarze poszukując materiałów do swoich artykułów często sięgają właśnie po pomoc do Sieci. W ich przypadku jednak liczy się nie tyle bezpośrednie rozwiązanie problemu, ile pomysł na artykuł. Liczą się nie tylko "newsy", ale także pogłębione analizy rynkowe, które można znaleźć w materiałach źródłowych. Wiele z tych informacji znajduje się na blogach firmowych. Kto będzie lepszym ekspertem od określonego rynku niż firma, która na nim funkcjonuje? Publikując wartościowe treści, analizy rynkowe, czy infografiki blog firmowy staje się inspiracją dla wielu dziennikarzy. Podając witrynę jako źródło danych, tworzą jednocześnie wizerunek przedsiębiorstwa jako zaufanego partnera. Co najważniejsze - dzieje się to samoczynnie, bez aktywnego udziału agencji PR i dodatkowych kosztów.

Budowanie relacji z otoczeniem
Działania PR to nie tylko media relations - to przede wszystkim budowanie pogłębionych relacji z otoczeniem firmy, tzw. publicznością. Nie ma lepszego sposobu na ich stworzenie niż blog, który odpowiada na najczęstsze pytania i potrzeby klientów. Dzięki publikacji artykułów, które są następnie indeksowane przez wyszukiwarkę internetową, potencjalni klienci łatwo znajdują pogłębioną informację o produktach i usługach. Często zostawiają nawet adres e-mail do siebie, co pozwala na stworzenie newslettera, wysyłanego mailem. Świetnie buduje on relacje z osobami zainteresowanymi ofertą firmy, nawet jeśli w danym momencie nie korzystają z treści blogowych. Poprzez zgromadzenie i wysłanie ich raz w miesiącu firma pozostaje na bieżąco w pamięci, czekając spokojnie na moment, w którym będą gotowi do zakupu produktu lub usługi. Newsletter tworzy jednocześnie wizerunek stabilnej i odpowiedzialnej firmy, będącej ekspertem rynkowym w swojej dziedzinie.

CSR, czyli odpowiedzialność społeczna firmy
Każda firma, nawet najmniejsza, robi często bardzo dużo dla swojego otoczenia. Nawet jeśli jest to warsztat stolarski czy hurtownia - często się zdarza, że przekazuje środki na fundację, czy wyprodukuje stół dla domu dziecka. Nie stanowi to bardzo pożądanego "newsa" dla dziennikarzy, natomiast jest bardzo ważne dla lokalnej społeczności. Pisząc o tym na blogu firmowym, pokazując zdjęcia zadowolonych obdarowanych, przedsiębiorstwo doskonale buduje swój wizerunek. Utrwala go też na długo - informacje z bloga nie znikają, więc potencjalni klienci oglądając witrynę firmową trafiają na takie informacje. Utwierdzają ich w przekonaniu, że wybrali właściwego i odpowiedzialnego partnera biznesowego.

PR wewnętrzny
W dzisiejszym świecie tylko firmy, które pokazują ludzką twarz mają szansę na sukces. Wizerunek wewnętrzny przedsiębiorstwa jest niezwykle ważny - kształtuje dumę pracowników i motywuje do dalszej pracy. Jednocześnie pokazanie klientom na blogu, że firma doskonale działa i stanowi zgrany, kreatywny zespół ludzi jest bardzo dużą wartością. Dlatego warto tam publikować również informacje o imprezach firmowych, zdjęcia ze wspólnych wyjść czy po prostu krótkie filmy mówiące o systemie pracy przedsiębiorstwa. Takie informacje budują wizerunek i wiarygodność firmy u obecnych i przyszłych pracowników. A warto przyciągać najlepszych.

Regularne publikacje
Oczywiście blog nie zadziała od razu. Warto regularnie publikować w dłuższym okresie. Opłaciło się to takim firmom jak Hewlett Packard, IBM czy Apple. Świetnie zbudowali na tym silny wizerunek marki, w który dalej inwestują. Warunkiem jest tworzenie regularnych publikacji, które pozwolą na odniesienie sukcesu w długim terminie, nie stanowiąc jednocześnie dużego obciążenia finansowego dla firmy.

 



ZAMÓW KONSULTACJĘ CONTENT MARKETING

KLIKNIJ



Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ

KATEGORIA: Content Marketing
TAGI: blog firmowy

ŚCIĄGNIJ E-BOOKA

STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU