Klient w Internecie - 5 najważniejszych cech

Autor ,

Przez ostatnie lata komunikacja firmy z klientem zmieniła się diametralnie. Konsumenci zaczęli samodzielnie wyszukiwać informacje o produktach i usługach w Sieci - głównie dzięki portalom społeczonościowym i smartphone. Widać to doskonale w marketach RTV-AGD - większość przychodzi pooglądać sprzęt, po czym szuka na Ceneo najkorzystniejszej oferty.

Warto to wykorzystać budując zintegrowaną komunikację firmy w Internecie. Im łatwiej będzie znaleźć dany produkt i firmę, tym większa szansa na zwiększoną sprzedaż. Reklama przestała być aż tak istotna jak podawanie informacji "do znalezienia", czyli Inbound Marketing.

Jaki jest dzisiejszy klient? Konsumenci posiadają ogromną wiedzę na temat tego, gdzie szukać interesujących ich informacji. Korzystają z social media, by swoje wybory móc opierać na rekomendacji znajomych. Klient jest podłączony do Sieci częściej niż kiedykolwiek wcześniej, mocno angażując się w to, co dzieje się w Internecie.
Potrafi sam dotrzeć do informacji, których potrzebuje. Selekcjonuje napływające zewsząd komunikaty i wybiera tylko te najbardziej wartościowe. Dlatego też dbanie o wizerunek firmy w Sieci jest tak istotne. Szkoda byłoby stracić szansę na pozyskanie klientów.

Jak zatem dotrzeć do niego poprzez Sieć i zyskać lojalność?
Oto 5 cech klientów, które ułatwią stworzenie odpowiedniej strategii obecności w Internecie:

1. Klient online
Klienci nie używają przycisku “off”. Żyją w “chmurze”, ze światową wiedzą w swojej kieszeni. Informacje, ludzie, produkty i usługi są zawsze w zasięgu ich ręki. W związku z tym, że przebywają w Sieci 24/7 zakładają, że informacja o firmie też powinna być dostępna 24 h na dobę. Nie koniecznie trzeba się z nimi angażować w konwersacje o 3 w nocy, warto jednak udostępnić im kompletną informację produktową, np. na blogu.

2. Różne społeczności
Sieć sprawia, że klient jest wszędzie – za pomocą social media mówi do sprzedawców, wykorzystując meldowanie się w określonych lokalizacjach, komentując zamieszczane informacje.Klienci oczekują, że będą mogli połączyć się z firmą w portalach, z których sami korzystają. Dlatego bardzo ważna jest obecność w wielu kanałach social media, nie tylko na Facebooku. Firma powinna mieć profile wszędzie tam, gdzie szukają jej potencjalni klienci.

3. Dzielenie się wrażeniami
Czy to proszenie przyjaciół o polecenie produktu, usługi, czy też czytanie recenzji innych osób - social media są miejscem, gdzie klient mówi o swoich doświadczeniach z firmą i uczy się selekcjonować produkty. Wystarczy uważna analiza komentarzy na stronach konkurencji, aby poprawić wrażenia klientów z własnego produktu i uzyskać przewagę.

4. Wzrastające wymagania komunikacyjne
Klienci mają bardziej wyrafinowany zestaw potrzeb, a ich decyzja o zakupie zależy od wielu czynników, nie tylko od atrakcyjnych cen. Oczekują najlepszych usług. W Sieci decyzje podejmowane są bardzo szybko, dlatego na zadawane pytania należy niezwłocznie odpowiadać. Im szybsza i pełniejsza interakcja, tym większa szansa na sfinalizowanie transakcji. Doskonałe są do tego systemy automatyzacji marketingu.

5. Wiedza
Klienci doskonale potrafią korzystać z bogactwa wiedzy znajdującej się w Internecie. Sprawnie odnajdują opinie ekspertów, porównania produktów i usług, aby wybór dopasować do swoich potrzeb. Dlatego warto dbać o wizerunek firmy w Sieci i umieszczać jak najwięcej informacji, nawet luźno powiązanych z produktami i usługami.

Firmy, które nazywane są “firmami klienta” swoje działania marketingowe dopasowują do potrzeb klientów. Sieć jest miejscem, które daje duże pole możliwości. Dzięki temu bez problemu wygrywają z konkurencją. Skupienie się na spójnych działaniach w Internecie, polegających na budowaniu zaufania i kształtowaniu swojego wizerunku jako eksperta w dziedzinie.

 

Pisane szminkaa



ZAMÓW KONSULTACJĘ CONTENT MARKETING

KLIKNIJ



Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ

KATEGORIA: Inbound Marketing
TAGI: klient

ŚCIĄGNIJ E-BOOKA

STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU