Badanie Content Marketingu

Autor ,

Eloqua, firma zajmująca się automatyzacją marketingu należąca do Oracle, przeprowadziła dość ciekawe badanie wśród 205 respondentów. Wyszły z niego dość ciekawe wnioski, którymi chcielibyśmy się podzielić.

Wnioski, jakie płyną z tego opracowania są bardzo ciekawe:

1. Więkość firm próbuje tworzyć treści samodzielnie

Prawie jedna piąta firm jako zasadę przyjmuje, że nie będzie udostępniać ani komentować w swoich kanałach cudzych treści. W związku z tym starają się całość komunikacji tworzyć we własnym zakresie, co jest kosztowne i często trudne do realizacji. A przecież "sharing is caring", prawda?

2. Ponad połowa firm korzysta z zakupionych treści

Ale dostosowuje je do swoich potrzeb - poprzez przeredagowania, czy korzystanie wyłącznie z pomysłów. Według nas jest to wynikiem braku łatwego dostępu do treści - trudno jest dotrzeć do treści dobrej jakości, a jeszcze trudniej zapewnić sobie regularność w ich zakupie. Staramy się rozwiązać ten problem dzięki Content Market.

3. Tylko 37% firm wykorzystuje badania do pomiaru efektywności treści

Co według nas jest dość przerażające. W końcu wystarczy wykorzystać w pełni darmowy Google Analytics, żeby prześledzić konsumpcję treści. W mediach społecznościowych - każdy portal ma własne, darmowe narzędzia badawcze. Fakt, że problemem jest często zbyt duże skomplikowanie i rozrzucenie narzędzi.

4. Największym problem jest dotarcie do odbiorców

I tu się zgadzamy - rzeczywiście jest trudno być wszędzie tam, gdzie jest grupa docelowa. Mnogość portali społecznościowych, blogów, wydawnictw on-line nie ułatwia wyboru. Dla nas najważniejszym punktem dotarcia pozostaje własny blog firmowy przedsiębiorstwa, popierany rozpowszechnianiem treści w głównych mediach społecznościowych. Każdy ma swój sposób na content marketing.

5. Trendy

Najbardziej podobało nam sie "Progresywne profilowanie odbiorcy". Tak naprawdę chodzi o to, żeby zaglądać do badań i na podstawie realnego czytelnictwa tworzyć obraz potencjalnego klienta, do którego kierujemy przekaz. Natomiast sądzimy, że nie jest to jeden klient - warto mieć bardzo precyzyjnie wyznaczonych kilku potencjalnych klientów, aby móc targetować przekaz na różne sposoby.

Niemniej jednak - dość zanudzania. Zobaczcie sami co wynika z badań Eloqua poniżej.


Content Marketing



ZAMÓW KONSULTACJĘ CONTENT MARKETING

KLIKNIJ



Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ

KATEGORIA: Content Marketing

ŚCIĄGNIJ E-BOOKA

STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU