Dlaczego firmy decydują się na prowadzenie bloga?

Autor ,

Tradycyjne reklamy już nie oddziałują na odbiorców, tak jak wcześniej. Ludzie codziennie są bombardowani masą informacji. Spoty telewizyjne, banery w Internecie czy reklama w gazecie budzi coraz częściej co najwyżej wzruszenie ramion. Firmy szukają więc nowych sposobów na dotarcie do klienta i budowania swojego wizerunku. Prowadzenie bloga może im w tym bardzo pomóc.

Pan Marian prowadzi z powodzeniem od kliku lat prężnie działająca firmę handlową. Ostatnio zainwestował trochę czasu i pieniędzy i odświeżył witrynę swojej firmy w sieci. Uruchomił także sklep internetowy. Do tego jego firma pozyskała prestiżowy kontrakt na wyłączność, roboty jest więc co nie miara. Jednak konkurencja nie śpi i mimo mocnej pozycji w branży, musi dbać o relacje z klientami, ciągle umacniać i potwierdzać swoją pozycję. Nigdy nie stronił od reklamy, ale lubi przemyślane działania. Zależy mu na tym, by jej przekaz był długotrwały, wychodził poza określony czas kampanii. Czy Panu Marianowi potrzebny jest blog firmowy? Jak najbardziej! O to kilka powodów:

1.     Tradycyjna reklama jest coraz mniej skuteczna

 

 

Rozwój Internetu i technologii spowodował zmiany w komunikacji reklamowej. Same postawienie baneru reklamowego w Sieci, nie daje już efektów. Migający baner na stronie głównej najczęściej irytuje użytkowników. Z badań wynika, że 70% konsumentów woli poznać markę dzięki treściom, jakie ona oferuje. Także i dla reklamy telewizyjnej nadeszły ciężkie czasy, w co trudno uwierzyć. Okazuje się, że domy mediowe coraz częściej proszone są o przygotowanie planu dotarcia z przekazem wideo w najbardziej efektywnym kanale komunikacji, a dla samych klientów mniej istotny jest nośnik – czy reklama będzie emitowana w telewizji czy w Internecie.

2.      Strona WWW powinna być żywa, a nie stanowić internetową wizytówkę

 

 

 

Wiele z firm wciąż traktują obecność w Sieci jak przykry obowiązek, są i takie, które pojawiają się jedynie z nazwy na stronach katalogowych. Koszmarem są strony firmowe www, ze starymi danymi kontaktowymi. Poziom grozy wzrasta, gdy zetkniemy się ze stroną z przestarzałym szablonem graficznym, do tego chaotycznie zaprojektowaną. Efekt jest taki, że są to martwe internetowe wizytówki i tyle. Wieje nudą na kilometr, prawda? A podlinkowany pod adres firmowy blog, może wiele zmienić. Nie tylko ożywi stronę, ale i spowoduje zwiększenie ruchu. Czytelnicy mogą przecież swobodnie migrować z bloga do strony głównej firmy, poznać jej ofertę, wejść do sklepu internetowego... Zatem w dłuższej perspektywie prowadzenie bloga może przynieść firmie sporo korzyści.

3.    Prowadzenie bloga buduje wizerunek i wzmacnia wiarygodność firm

 

Społeczeństwo informacyjne lubi być karmione nowymi treściami. Ludzie chcą mieć poczucie kontaktu i osobistego doświadczenia. Firmy muszą zabiegać o klienta, jak nigdy wcześniej. Ci którzy wciąż pozostają w pozycji bezosobowego sprzedawcy/oferenta usługi wobec klienta, przegrają. Jeśli w ich otoczeniu konkurencyjnym pojawi się marka, pozycjonująca się na eksperta w dziedzinie, doradcę, przyjaciela, co potwierdzi m.in. w postach blogowych, zyska nie tylko grono wiernych klientów, ale wręcz armię ambasadorów marki. Systematyczne, ciekawe pisanie o tym, co się dzieje wokół marki i nie jest z nią bezpośrednio związane, pozwala na dotarcie nowej rzeszy odbiorców. Zatrzymuje także uwagę osób, które są już jej klientami.

4.      Blog to platforma, która wspiera działania reklamowe i marketingowe

 

 

Wreszcie prowadzenie bloga jest bardzo pożyteczne z punktu prowadzenia szeregu innych działań reklamowych i marketingowych firmy. Blog może wesprzeć, wypromować czy podtrzymać zainteresowanie inicjatywami viralowymi, konkursami, czy kontynuować działania podjęte w tzw. offlinie. Świetnym przykładem jest tu Lidl. Najpierw 2 lata temu rozpoczął serię reklam z udziałem znanych kucharzy – Pascala Brodnickiego i Karola Okrasy. Zabawne spoty z powodzeniem trafiły w gusta odbiorców telewizyjnych, a marka poszła za ciosem i stworzyła bloga kulinarnego, na którym w naturalny sposób promuje swoje produkty i kontynuuje dialog z odbiorcami.

Teraz Pan Marian nie powinien mieć już żadnych wątpliwości co do sensu prowadzenia bloga.

 Auto Trendy



ZAMÓW KONSULTACJĘ CONTENT MARKETING

KLIKNIJ



Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ

KATEGORIA: Inbound Marketing

ŚCIĄGNIJ E-BOOKA

STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU