Reklama w Internecie - nowy standard

Autor ,

Internet zmienił wiele rynków - nie kupujemy już telewizorów w wielkich marketach, sprawdzamy w Google ceny materiałów budowlanych, żarówek a nawet jedzenia. Coraz więcej handlu odbywa się w Sieci, coraz więcej producentów idzie drogą Apple tworząc piękne showroomy w Galeriach Handlowych, ale sprzedając drogą elektroniczną. Branża reklamowa też przeżywa trudne chwile, dostosowując się do nowych czasów i technologii.

Nowy porządek agencyjny

Czas starego podziału na agencje ATL, BTL, PR, domy mediowe - przeminął. Obecnie we wszystkich kampaniach reklamowych stawia się na Internet i od niego rozpoczyna się planowanie działań. Już ponad 30% wydatków reklamowych jest lokowanych w Sieci, a szacunki wskazują na zwiększenie inwestycji w ten kanał w ciągu najbliższych 5 lat nawet do 70%. Dlaczego? Bo wszyscy szukamy informacji w Google i wybieramy taki przekaz, jaki jest dla nas najwygodniejszy. Lubisz czytać - znajdziesz artykuły na wszystkie tematy. Wolisz słuchać - radio internetowe zapewni Ci muzykę dobraną specjalnie do Twoich gustów. Preferujesz filmy - nie ma problemu, bez trudu znajdziesz odpowiadający Twoim potrzebom. Sieć nie zapewnia jeszcze wrażeń dotykowych, smakowych oraz zapachowych, ale podobno to już tylko kwestia czasu. Dlatego teraz nadszedł czas nowych agencji, które potrafią stworzyć strategię i treści, a także znają się na najbardziej efektywnym sposobie ich promowania. Nadszedł czas na agencje digital, wspierane przez narzędzia optymalizacji - to jest właśnie nowoczesna reklama w Internecie. Tylko czego oczekiwać od takiej agencji? 

1. Strategii działania

Wyrwane z kontekstu działania ad hoc nie sprawdzają się w Internecie. Nie wystarczy puścić spotu na YouTube, żeby sprzedać produkt. Trzeba umieć sensownie połączyć kampanie e-mail, AdWords, działania SEO, i wiele innych aspektów. A co najważniejsze - trzeba mieć pomysł na zbudowanie właściwej platformy komunikacyjnej, co jest najtrudniejsze. Im lepsza strategia, tym niższy koszt pozyskania klienta. 

2. Tworzenia treści

Co to właściwie oznacza? Reklama w Internecie to zupełnie co innego niż dotychczasowe działania. Trzeba zwrócić uwagę na trzy podstawowe aspekty tworzenia treści - optymalizację, sposób konsumpcji, publikację:

- optymalizacja - najważniejsza z części. Żeby odbiorca zapoznał się z treścią, musi ją najpierw znaleźć. Dlatego każdy materiał powinien być zoptymalizowany do wyszukiwania w Google i mediach społecznościowych. Musi zawierać właściwe słowa kluczowe w odpowiedniej ilości, tagi, oznaczenia, słowa w tytule, etc. Łącznie musi spełnić nawet do 200 warunków, podawanych przez branżę SEO. 

- sposób konsumpcji - odbiorca internetowy ocenia treść w ciągu pierwszych 3 sekund (czyli po tytule lub zdjęciu). Jeśli jest nią zainteresowany, przeskanuje artykuł albo obejrzy film, ale tylko pod warunkiem, że zajmie mu to nie więcej niż 90 sekund. W tym czasie treść musi wywołać jakieś emocje - jeśli tak się stanie, zostanie zapamiętana. Jeśli wywoła silne wrażenia - zostanie przekazana dalej, czyli stanie się reklamą wirusową - Świętym Gralem agencji. 

- publikacja - Każdy kanał internetowy wymaga nieco innego podejścia od twórców. Czego innego będzie oczekiwał odbiorca na Vimeo, a czego innego na YouTube, mimo bardzo dużego podobieństwa między serwisami. Nie wspominając o różnicach w treści na LinkedIn, Facebook, czy Twitterze. Tylko znajomość specyfiki kanałów i umiejętność właściwego ich połączenia sprawi, że reklama w Internecie będzie skuteczna. 

3. Promowania treści

Kluczem do działań w Sieci jest przyciągnięcie jak największej liczby użytkowników do swojej strony Internetowej, stanowiącej centrum komunikacji z otoczeniem. Znajduje się tam kluczowy element - oferta firmy. Zwabienie tam potencjalnych klientów wymaga korzystania z trzech podstawowych kanałów (znowu trzy...):

- promocji w mediach społecznościowych - każde z medium oferuje po kilka rodzajów promocji (np. Facebook - promocja postu, fanpage, reklama plus kilka możliwości konfiguracji), dlatego kluczowa jest umiejętność wybrania właściwej drogi promocyjnej. Agencja powinna doradzić jaki rodzaj ma sens na którym portalu oraz powinna umieć odpowiedzieć sensownie na kluczowe pytanie: dlaczego? 

- promocji w wyszukiwarce - podobno tylko 14% osób klika w reklamy Google. Ale może to te właściwe 14%? Agencja powinna wiedzieć jakie słowa kluczowe będą najlepsze do wsparcia stworzonych treści i być w stanie zaproponować rozwiązanie w oparciu o AdWords, AdSense, a może nawet Google Dynamic Remarketing? Reklama w Internecie to w bardzo dużym stopniu działania w wyszukiwarce, dlatego wsparcie w tej materii jest bardzo ważne. 

- kampaniach banerowych - tutaj gąszcz rozwiązań i sieci jest bardzo duży, a skuteczność niewielka. Dlatego właściwe zaplanowanie kampanii banerowej to ogromna sztuka, która wymaga właściwego oprogramowania i podejścia. Jest wiele agencji, które nawet nie dotyka tego aspektu, zapewniając skuteczność działań innymi metodami. 

Reklama w Internecie to zupełnie coś innego. To już nie radośni, pijący Whiskey do obiadu panowie z Madison Avenue. To ciężka praca geeków, optymalizatorów, oprogramowania, analityków, wspieranych przez kreatywnych dziennikarzy, filmowców, pisarzy i grafików. W dodatku wymaga bardzo dużej interdyscyplinarnej wiedzy, którą  posiada niewiele osób. Zmiana standardów reklamowych wymusza na agencjach i klientach taką samą ewolucję, jaką obecnie przechodzi handel. Nowy standard to wszechogarniająca agencja digital.  



ZAMÓW KONSULTACJĘ CONTENT MARKETING

KLIKNIJ



Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ

KATEGORIA: Inbound Cloud

ŚCIĄGNIJ E-BOOKA

STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU