Prowadzenie bloga – jak uatrakcyjnić treści?

Autor ,

Nawet najlepsze koncepty zabija monotonia, a rutyna nie raz bywa przyczyną wielkiej katastrofy. Niestety, ale te stwierdzenia mogą okazać się złowieszcze także, gdy do głowy przyjdzie nam prowadzenie bloga firmowego. Jak nie odstraszyć czytelnika nudą, przykuć jego uwagę i osiągnąć pożądane w wyniki?

Teksty nawet najlepsze i pisane przez autorów na miarę nagrody Pulitzera to za mało by utrzymać uwagę odbiorcy. Internetowa społeczność lubi dynamiczny przekaz, jest wybredna i chce być zaskakiwana. By prowadzenie bloga przyniosło efekty, należy urozmaicać treści.

 

 

Moc obrazu

W pradawnych czasach, gdy nie znano jeszcze liter, ludzie z powodzeniem korzystali z pisma obrazkowego. Ta miłość do wizualnego przedstawiania myśli ma więc długą tradycję. Prowadzenie bloga bez wplatania do niego treści graficznych czy materiałów video na dłuższą metę nie ma sensu. Zastanówmy się skąd pobrać dobrej jakości materiał zdjęciowy. Dobre zdjęcia i filmy przyciągają uwagę i zatrzymują czytelnika na dłużej, to nimi też odbiorcy chętniej dzielą się w Sieci niż tekstami. Jeśli nasza firma tworzy kampanie reklamowe swoich produktów, a przy tej okazji powstają zdjęcia, to może warto dla odmiany na blogu przedstawić kulisy jej powstawania w formie fotoreportażu? Raz, że nie będziemy powielać treści (sama kampania będzie przedstawiona na innych nośnikach), a dwa – nasz blog zyska ludzkie oblicze. To samo można zrobić w przypadku materiałów filmowych. Jeśli jako firma uczestniczymy w seminariach, targach, konferencjach, robimy jakieś venty i przy tej okazji powstają także materiały video, warto z nich zrobić użytek i zrobić jakiś ciekawy filmowy kolaż. O profesjonalny montaż w obecnych czasach wcale przecież nie jest trudno.

Zabieganie o uwagę

Przyjrzyjmy się prasie i sposobach walki o czytelnika na polu drukowanym. Wydawcy stosują różne zabiegi – długie wywiady, analizy są okraszane, krótkimi komentarzami, drobnymi notatkami. Duże artykuły zawierają zdjęcia, by dać oddech czytelnikowi. Bywa też i na odwrót, jeśli w publikacji dominują zdjęcia (np. magazyny mody), po takich materiałach następują dłuższe formy, np. tekst rozkładówkowy z małym zdjęciem, bądź bez niego, wywiad czy felieton. Miesięczniki czy tygodniki narzucają pewien rytm konsumowania treści i w trakcie zmieniają tempo – raz przyspieszają, za chwilę zwalniają. Czytelnik nie może się znużyć podczas konsumowaniu kolejnych stron. Zamieszczenie fotografii jedną stronę lub całą rozkładówkę ma zatrzymać czytelnika i pozwolić mu na pauzę. W ten sposób dane medium prezentuje się różnych stron i trafia do szerszego grona odbiorców. Takie same tricki można zastosować na blogu zamieszczając naprzemiennie posty graficzne z artykułami.

Prowadzenie bloga - różnorodne treści:

– infografiki,

– filmy,

– rysunki komiksowe,

ale też:

- wywiady,

– autorskie komentarze do innych artykułów dotyczących kwestii poruszanych na blogu,

– skróty z badań i raportów, najlepiej w graficznej formie,

– sondy i ankiety.

Jeśli mamy pomysły na kolejne posty, zastanówmy się, które z nich można przedstawić w innej formie niż standardowy artykuł. Zakładając np. publikację 8 postów miesięcznie, można założyć, że 1 – 2 to będą infografiki, 1 – fotoreportaż lub film, etc. Zróżnicowanie form uzależnijmy od poziomu zainteresowania. Uważnie słuchajmy czytelników bloga i śledźmy ich reakcje na nasze wpisy.

* Wg. http://www.digitalsherpa.com/blog/25-amazing-video-marketing-statistics/

 

 

 



ZAMÓW KONSULTACJĘ CONTENT MARKETING

KLIKNIJ



Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ

KATEGORIA: Content Marketing

ŚCIĄGNIJ E-BOOKA

STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU