Jak sprawny content marketing przekłada się na działania e-PR?

Autor ,

„Jak cię widzą tak cię piszą” – odkąd Internet stał się niemal równorzędnym medium w stosunku do prasy i telewizji, te powiedzenie w kontekście działań reklamowych i PR-owych nabiera nowego znaczenia. „Jeśli nie ma Cię w sieci, nie istniejesz” – niestety, ale czasy są takie, że rynek nawet od drobnego usługodawcy – szewca ze średniej wielkości miasta zmusza do posiadania strony w Internecie. W ten sposób nawet nie świadomie podejmuje pierwsze działania e-PR. Aby były one sprawnie poprowadzone potrzebne są dobre treści.

Popularność serwisów społecznościowych wymusiła na firmach realizację szeregu działań marketingowych w sieci. Co więcej to Internet nadaje coraz częściej ton działaniom, które są prowadzone w tzw. offline, a nie na odwrót. Content marketing jest więc konieczny do skutecznego budowania biznesu i częścią składową e-PR.

Co warto wiedzieć o e-PR i co ma z nim wspólnego content marketing?

1.      e-PR buduje wizerunek

Wyobraźmy sobie, że mamy zlecenie dla małej szwalnie na uszycie 30 kompletów pościeli, szukamy potencjalnego podwykonawcy. W sieci natykamy się na granatową, sztywną stronę szwalni z dużego miasta, gdzie na żółto widnieją podstawowe informacje, bezimienny e-mail do biura handlowego i numer stacjonarny. Jest kilka zakładek, ale właściwie nic w nie ma… Jako przyszły klient nic nie wiemy o tej firmie. Szukając dalej natykamy się na stronę usługodawcy, którego witryna jest jasna, zawiera dużo zdjęć, zakładkę z dotychczasowymi realizacjami, filmik prezentujący działania firmy „od kuchni”, cennik. Na stronie zamieszczony jest też bezpośredni kontakt do osoby odpowiedzialnej za kontakty handlowe. Wypełnienie strony dobrą treścią przyciąga zainteresowanie i wzbudza zaufanie. Dobrze wykonana strona internetowa firmy to wizytówka, którą się przedstawia. Oczywiście ta wirtualna wizytówka może być niestandardowa, zawierać ciekawe odnośniki, wyróżniać się graficznie na tle innych, być interaktywna… możliwości są nieograniczone, a wszystko zależy od pomysłowości i chęci realizacji. Powinna zachęcać klienta do kontaktu i intrygować.

2.       e-PR buduje społeczność internetową wokół projektu

Internetową społeczność można zbudować nawet jeśli podstawową działalnością firmy jest sprzedaż gwoździ. Chodzi przede wszystkim o dobry pomysł. Ciekawy projekt, kampania edukacyjna, akcja charytatywna w którą angażuje się firma będzie miała lepszy zasięg, jeśli będzie o niej głośno w sieci. Przy wykorzystaniu nie wielkich nakładów finansowych (postawienie strony internetowej, prowadzenie funpage’a, mailingu etc.) taki projekt można sprawnie rozreklamować i dotrzeć do grupy docelowej. A więc należy zamieścić atrakcyjne treści, które efektownie „sprzedadzą” inicjatywę firmy – znów z pomocą przychodzi content marketing. Marketerzy nie powinni bać się awangardowych i odważnych działań, bo właśnie w Internecie można realizować szalone pomysły w przeciwieństwie do tradycyjnych mediów, które raczej wymagają zachowawczego przekazu. Internetowa publiczność ceni raczej niesztampowość, niż poprawność.

3.       e-PR wpływa na zwiększenie rozpoznawalności marki wśród internautów

Śmieszny mem, filmik, zabawna grafika, ciekawy artykuł poradnikowy – w dobie Internetu potencjalny klient może w tym kontekście po raz pierwszy usłyszeć o firmie „XYZ”. Produkt – np. wspomniane już gwoździe, czy usługa to tylko pretekst do stworzenia treści. O działaniach firmy, o tym czym się zajmuje można w ciekawy sposób opowiedzieć internautom np. na blogu firmowym. Odpowiednio zoptymalizowana zawartość bloga pod względem SEO, pozwoli na uzyskanie przez nią wysokich pozycji w wyszukiwarkach. I znów content marketing wyświadcza przysługę działaniom PR w sieci.

4.       e-PR może zwiększyć efektywność działań w wypadku kryzysu

Internetowe biuro prasowe, które szybko zamieszcza podsumowanie eventów, spotkań, konferencji, w którym dziennikarze bez trudu mogą znaleźć interesujące ich materiały (raporty, badania, prezentacje, logotypy, galerie etc.) może okazać się pomocne w sytuacji kryzysowej. Po pierwsze sprawnie można opublikować sprostowanie, wyjaśnienie – słowem szybko zareagować, a w takich momentach czas naprawdę się liczy. Ponadto działania e-PR, ratowanie wizerunku firm można zacząć od odpowiednich kroków na social media, czy blogu.



ZAMÓW KONSULTACJĘ CONTENT MARKETING

KLIKNIJ



Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ

KATEGORIA: Content Marketing
TAGI: e-PR

ŚCIĄGNIJ E-BOOKA

STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU