Blog firmowy, czyli jak zostać ekspertem

Autor ,

Jak mówić by inni nas słuchali? Jak zdobyć zaufanie klientów, uwieźć i zatrzymać na dłużej? Jeśli długo szukamy odpowiedzi, sięgnijmy pod odpowiedź do starożytnej filozofii i odnówmy znajomość z bohaterami szkolnych – Platonem i Arystotelesem.

Każda firma chce skutecznie dotrzeć ze swoim przekazem do klientów. Ta, którą ludzie darzą zaufaniem realizuje swoje cele sprzedażowe. W końcu to zaufanie i świadomość marki decydują o istnieniu firmy. Jeśli klienci postrzegają naszą firmę jako specjalistę w dziedzinie, sukces mamy w kieszeni. Blog firmowy to jedno z narzędzi, które pomaga w budowaniu pozycji eksperta.

myśl I

Platon: „Wiedza jest drugim słońcem dla ludzi.”

Myśl greckiego filozofa może z powodzeniem prowadzić nas przez żmudne poszukiwania strategii dla naszego bloga. Ludzie szukają rozwiązań swoich problemów w Internecie. Zastanówmy się co oferujemy i w jaki sposób możemy o tym ciekawie opowiedzieć, jak nasz produkt/usługa może odmienić życie grupy docelowej. Blog firmowy to świetne miejsce, by powiedzieć o ciekawostkach, nowinkach z naszej branży. Dajmy od siebie coś unikatowego i pożytecznego odbiorcom. Śmiało wyrażajmy własną opinię na tematy związane z działalnością firmy. Uzasadniajmy naszą postawę wobec jakiegoś problemu.

myśl II

Arystoteles: „Celem wiedzy teoretycznej jest prawda, a wiedzy praktycznej działanie.”

Edukujmy naszych klientów. Pokażmy jak nasz produkt/usługa działa w praktyce, omówmy różne strony zastosowania. Blog firmowy, by stał się eksperckim, powinien zawierać m.in. filmy – instruktaże, poradniki typu „zrób to krok po kroku” lub video porady. Doradzajmy, inspirujmy. Zrezygnujmy na blogu z autoprezentacji naszej firmy –zanudzimy tylko czytelnika. Lepiej objaśniajmy jak to co oferujemy działa w praktyce i do czego może posłużyć. Użytkownicy z pewnością docenią wiedzę praktyczną, bo tak naprawdę takiej szukają w sieci.

myśl III

Arystoteles: „Ten jest mądrzejszy we wszystkich dziedzinach wiedzy, kto jest skrupulatniejszy w badaniu i zdolniejszy do nauczania o przyczynach.”

By zostać liderem opinii w branży należy akcentować to, czym się różnimy od naszej konkurencji. Nie bójmy się pokazać, że jesteśmy inni. Dobrze jest pokazać poprzez blog firmowy naszą innowacyjność i gotowość do rozwijania i udoskonalania produktu/usługi. Nasza chęć do podjęcia poszukiwania nowych rozwiązań utwierdzi odbiorców w tym, że to my nadajemy ton branży i warto liczyć się z naszym zdaniem.

myśl IV

Arystoteles: „Przyjacielem mi Platon, lecz większą przyjaciółką jest prawda.”

Blog firmowy, by uchodził za źródło wiedzy dla czytelników powinien zawierać przykłady i fakty. Liczy się konkret. Nie ma tu miejsca na ściemnianie, bo jeśli raz zakamuflujemy prawdę, będzie nas to słono kosztowało. Unikajmy zbyt ogólnych stwierdzeń pod którymi każdy może się podpisać. Postawmy na ekskluzywność wpisów, dajmy odbiorcom takie treści, jakich nie znajdą gdzie indziej. Jeśli czegoś nie wiemy, nie jesteśmy pewni – to po prostu nie piszmy o tym.

myśl V

Platon: „Miarą mowy nie jest ten, który mówi, lecz ten, który słucha.”

Jednym z dobrych sposobów na rozwijanie bloga i jego treści są pytania czytelników. Posłuchajmy pytań naszych klientów, zwróćmy uwagę na sprawy, z jakimi się oni zwracają do naszego działu obsługi klienta. Wiele z tych problemów można podjąć na blogu i przy okazji udzielić wskazówek naszym klientom. Unikajmy także dosłownego CTA na blogu, który nawołuje do zakupu. Posty, które w mało subtelny sposób, wręcz agresywnie zachwalają produkt czy usługę nie przyniosą efektu sprzedażowego. Jeśli czytelnicy wchodzą na naszego bloga, to po to, żeby się czegoś dowiedzieć, jednak nie może to być nachalna reklama – wówczas uciekną i nigdy nie powrócą. Pamiętajmy, że dobra treść przyciąga klientów, koncertuje ich i utrzymuje zaangażowanie i lojalność.



ZAMÓW KONSULTACJĘ CONTENT MARKETING

KLIKNIJ



Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ

KATEGORIA: Content Marketing
TAGI: ekspert

ŚCIĄGNIJ E-BOOKA

STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU