SEO copywriting, czyli dlaczego fachowiec powinien pisać w Sieci?

Autor ,

SEO copywriting przypomina trochę przepis kulinarny, dzięki któremu można skutecznie wypozycjonować stronę w Internecie. To technika, która łączy ze sobą w odpowiednich proporcjach moc słowa i technologię. Jednak by końcowy efekt – internetowe danie nadawało się do konsumpcji, potrzeba tu fachowej wiedzy i dobrego kucharza – specjalisty SEO copywritera.

Jak jest różnica między SEO copywriting a zwykłym pisaniem? O ile artykuł powstaje po to, by o czymś poinformować, dostarczyć wiedzę, podzielić się wrażeniami, spostrzeżeniami, wejść w polemikę, uzasadnić swoje zdanie, etc., o tyle tekstom SEO przyświeca inna idea. Muszą one spowodować większą odwiedzalność strony. W tym celu muszą zawierać odpowiednią porcję kluczowych fraz. To powoduje, że słowa kluczowe, które są istotą tekstów SEO, stanowią jednocześnie spore utrudnienie w ich tworzeniu.

Kto powinien pisać treści SEO? Z pewnością osoba, która „czuje” Internet, ale ma także rozległą wiedzą i lekkie pióro. Potrzebne są również umiejętności redaktorskie, ale także wiedza o pozycjonowaniu. SEO copywriter powinien tak konstruować teksy, by były one interesujące zarówno dla przeciętnego czytelnika, jak i wyłapywane przez wyszukiwarki Google czy Bing. W zalewie niezliczonych stron w Internecie, zapotrzebowanie na dobrze skonstruowane teksty, które umożliwią wysokie wypozycjonowanie witryny, jest duże.

SEO copywriter musi zatem uwzględnić dwie grupy docelowe: zwykłego czytelnika, który oczekuje wartościowej treści oraz wyszukiwarki Googla, która będzie ją skanowała pod względem fraz, jakie użytkownik wpisuje w Sieci. A więc z jednej strony autor walczy o uwagę czytelników, z drugiej musi się dostosować do algorytmu wyszukiwarki Googla. Połączenie tych dwóch skrajnych oczekiwań wymaga dużych umiejętności.

Recepta na dobre SEO

Przez pewien czas głównym błędem popełnianym przy opracowywaniu tekstów SEO, było tworzenie treści pod słowa kluczowe, które często wypaczały tekst, zawierały błędy logiczne. Google wprowadził do swojej wyszukiwarki zmiany i obecnie jest wyczulony na takie zabiegi. Dlatego przede wszystkim należy wziąć pod uwagę odbiorcę, do którego kierowany jest komunikat, a nie internetowego robota.

Przepis na udany tekst SEO:

Składniki:

- tytuł

- treść

- słowo kluczowe

Sposób przyrządzenia:

Tytuł. Dobry tytuł powinien zawierać w sobie słowo kluczowe liczyć maksymalnie 8-10 słów i być skonstruowany pod wyszukiwarkę. Z punktu widzenia wyszukiwarek, teksty muszą być praktyczne, a więc eliminują tytuły zawierające metafory, przenośnię czy grę słów – takie nie będą brane uwagę przez Googla. Dlatego pożądany jest taki SEO copywriter, który zręcznie potrafi obejść te zasady i wpleść trochę zabawy do tekstu. Paradoksalnie zatem SEO copywriting poprzez swoje zasady wymusił kreatywne i wręcz innowacyjne podejście do sloganów o tekstów reklamowych.

Treść. Kilka razy w tekście powinno się pojawić słowo kluczowe w takiej formie jak w tytule. Treść powinna być merytoryczna, ciekawa. Trzeba pamiętać, że skończyły się czasy pisania tekstów SEO pod roboty. Po ograniczeniach wprowadzonych przez Google są one blokowane lub spadają na dół w rankingu wyszukiwań. Poza tym to niebywale irytujące, wschodzenie na stronę, która zawiera bełkot, a nie sensowny tekst.

Słowo kluczowe. Dobór słów kluczowych przesądzi o sukcesie przedsięwzięcia. Do tworzenie słów kluczowych możemy wykorzystać narzędzia Google, sami przestudiować pasujące słowa pod nasza ofertę, poprosić o pomoc specjalistę. Przyjmuje się, ze tekst powinien liczyć od 1 do 4% kluczowych fraz, po to by był uznany przez Google. Słowa kluczowe powinny być zamieszczone w tekście w różnych miejscach, np. na początku na środku i na końcu. Te frazy powinny zachować zasady języka polskiego, a więc należy je odmieniać, można też stosować sformowania bliskoznaczne, by tekst był czytelny i nie był za nadto zagęszczony słowami kluczowymi.

Danie główne

SEO copywriting ma za zadanie urzeczywistnić marzenia firmy o tym, by jej witryna dzięki dobremu wypozycjonowaniu w Sieci, stała się skuteczną częścią działań marketingowych. Dobry SEO copywriting musi generować liczbę wejść na stronę. Jednak pamiętajmy, że odbiorcy oczekują przede wszystkim atrakcyjnych treści, w których znajdą odpowiedzi na ich pytania, a więc tratujmy go jako narzędzie pomocnicze. Efektywny tekst SEO musi zachować odpowiednie proporcje.

 

Tech Stack



ZAMÓW KONSULTACJĘ CONTENT MARKETING

KLIKNIJ



Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ

KATEGORIA: Content Marketing

ŚCIĄGNIJ E-BOOKA

STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU