Treści marketingowe nie mogą być nudne

Autor ,

Nuda. Z tym mniej więcej kojarzy się blog firmowy. Pokażemy, że jesteśmy ekspertami. Zanudzimy czytelnika produktem, rozbierając go na części pierwsze. A na koniec damy jeszcze specyfikację, żeby się upewnić, że na pewno wszystko zrozumiał.

Tymczasem treści marketingowe na blogach powinny być zróżnicowane. Owszem, nie można abstrahować od produktu, ale trzeba zataczać wokół niego szerokie kręgi. Jak rybak, który chcąc złapać więcej w sieć musi przepłynąć kawałek dalej. Skupiając się na tekstach wyłącznie marketingowych nie przyciągniemy rzeszy klientów, którzy chcą więcej rozrywki.

Zwierzęta w komunikacji marketingowej

Oczywiście nie można przesadzać. Jestem przeciwnikiem publikowania na profilach społecznościowych samych zdjęć piesków, kotków i innej menażerii. Ostatnio chyba najpopularniejsze są dzikie zwierzaki, koty już wyszły z mody. Chociaż są tacy, dla których koty stanowią esencję treści marketingowych:

 

 

Racjonalne decyzje zakupowe to mit

Pisząc bloga firmowego postarajcie się nie zanudzać czytelnika. Fakt, że na blogu pojawi się żart nie deprecjonuje wizerunku firmy. Wręcz przeciwnie – trzeba mieć dystans do tego, co się robi. A najlepsze treści marketingowe to takie, które wywołują skrajne emocje. Gdybyśmy decydowali o zakupach racjonalnie, to wszyscy jeździliby Skodami, kupowali w Biedronce i mieli 7 zestawów ubrań na 7 dni tygodnia. Byłoby nudno. Tymczasem prawdziwy content marketing powinien zrobić z czytelnikiem to, co dobry handlowiec – oczarować, przestraszyć, rozkochać, pokazać mu drogę do szczęścia. Wtedy zostanie zapamiętany. Chociaż ze strachem raczej bym uważał:

 

 

Nie bójcie się żartować, wykorzystywać wszystkich środków wyrazu. Pokażcie, że macie dystans do siebie i tego co robicie. Dobra marka to nie taka, która jest racjonalna i profesjonalna. To taka, która daje się polubić, bo jest ludzka. Bo jest taka jak Ty.   



ZAMÓW KONSULTACJĘ CONTENT MARKETING

KLIKNIJ



Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ

KATEGORIA: Content Marketing

ŚCIĄGNIJ E-BOOKA

STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU