Dobra strategia content marketingu – jak ją przygotować? cz.I

Autor ,

„Publikuję więc jestem” – to filozofia wielu firm, które rozpoczęły swą przygodę z tworzeniem treści. By pomysł doczekał się szczęśliwej realizacji, warto zastanowić się na tym, jak powinna wyglądać strategia content marketingu.

Marzy ci się oferta firmy ubrana w ładne słowa, która elektryzuje klientów, content – który podnosi sprzedaż firmy, buduje wizerunek i zaufanie. Marzenia powinno się realizować, tak jest i w tym przypadku, ale to wymaga wysiłku, a na rezultaty trzeba trochę poczekać.

Co powinna uwzględniać strategia content marketingu?

1. Zastanów się do kogo chcesz mówić

Przeanalizuj swoją grupę docelową. Poobserwuj ją, zastanów się co ją interesuje, na jakie treści i przekazy reaguje. Idź za przykładem.

Tak postąpiła m.in. marka Pepsi. Zanim uruchomiła Pepsi Pulse – muzyczny serwis, przyjrzała się zainteresowaniom swoich konsumentów. W kluczowej fazie projektu zespół marketingu Pepsi zadawał pytania swojej grupie docelowej. Dzięki takiemu wywiadowi marce udało się stworzyć dobry content, a na stronie pojawiają się zróżnicowane informacje: premiery muzyczne czy materiały video z koncertów. W serwisie zamieszczane są zarówno informacje o głośnych wydarzeniach, jak i te mające mniejszy zasięg. Sam content jest opracowany tak, by jego odbiorcy mogli się nim dzielić z innymi.

2. Buduj przekaz marketingowy wokół produktu

Content marketing to storytelling, opowiadanie klientom historii, w ten sposób budowany jest związek klienta z marką i jego zaangażowanie. To, co obecnie najskuteczniej uwodzi klientów, to historie, które stoją za produktami. Jeśli oferujesz kosmetyki, to zbuduj strategię wokół rytuałów pielęgnacyjnych, jeśli są to produkty przeznaczone dla konkretnej grupy, np. alergików, podejmij ten temat i przedstaw go w szerszym kontekście.

Wspominając już wcześniej Pepsi, tu także można wskazać te markę za przykład udanego storytellingu. Do sukcesu serwisu Pepsi Pulse przyczyniły się wcześniejsze relacje marki z pop-kulturą i muzyką. Wykorzystywanie bezpośrednich komunikatów dotyczących wydarzeń muzycznych pomogło marce ukształtować własną wizję serwisu i uzasadnić jej obecność w muzycznym świecie.

3. Bądź na czasie i zabiegaj o zaangażowanie

Warto śledzić trendy, jakie pojawiają się w globalnym świecie. Wzrost znaczenia social mediów i zainteresowanie konkretnymi kanałami wykorzystała marka marka Burberry. Zmieniła sposób komunikowania się z odbiorcami i postawiła na nowoczesne narzędzia. Kilka lat temu Burberry we współpracy z serwisem społecznościowym Twitter rozwinęła Tweetwalk. Dzięki relacji na żywo, tweetom i przedstawianiu zdjęć z kolekcji Burberry wiosna/lato 2012, konsumenci zostali wirtualnie przeniesieni na backstage Londyńskiego Tygodnia Mody. Show był również transmitowany na Facebooku. Zainteresowani mogli od razu po zakończeniu pokazu zakupić przedstawione chwilę wcześniej produkty. Dzięki współpracy z dwoma największymi kanałami społecznościowymi, marka Burberry z powodzeniem połączyła zaangażowanie klientów oraz własne cele komercyjne.

Marka prowadzi także blog „The Art of the Trench”, na którym zachęca użytkowników, aby przesyłali przez Instagram zdjęcia własnych stylizacji w kultowym płaszczu marki, a wyselekcjonowane fotografie publikowane są na blogu.

4. Tworzenie i dostarczanie contentu

Dystrybucja to kolejna rzecz o której powinieneś pomyśleć, zastanawiając się jak ma wyglądać twoja strategia content marketingowa.

Niezbędne jest zgranie elementów, które składają się na powstawanie treści:

- znalezienie twórców treści (najlepiej, by byli to pasjonaci, eksperci w dziedzinie, a przy tym mieli lekkie pióro),

- stworzenie kalendarza publikacji (to proces, który wymaga regularności i dyscypliny),

- opracowanie zasady dotyczące publikacji, komunikacji wizualnej bloga (np. rodzaj zdjęć, grafiki etc.)

Kiedy już stworzysz wymarzone treści, zadbaj o to, by dotarły do jak najszerszego grona odbiorców. Umieszczaj odnośniki, linki do powstałych treści w wybranych kanałach social media, w których aktywna jest twoja marka. Możesz także pokusić się o gościnne wpisy i promowanie na innych blogach, ale to wymaga współpracy z wybranymi blogerami. Zamieszczaj linki do bloga w publikacjach firmowych (tam, gdzie uważasz to za stosowne, np. okolicznościowy katalog, folder reklamowy etc.). Content możesz promować także za pomocą newslettera.

 

 

 



ZAMÓW KONSULTACJĘ CONTENT MARKETING

KLIKNIJ



Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ

KATEGORIA: Content Marketing

ŚCIĄGNIJ E-BOOKA

STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU