Dobra strategia contentu marketingu – jak ją przygotować? cz. II

Autor ,

Stawiając na content marketing i promocję produktu czy usługi, pamiętaj, że to długofalowe działania, więc ich na ich korzyści musisz trochę poczekać.

Masz pomysł na treści i ich promocję – to świetnie, ale to nie oznacza, że twoja strategia content marketingu jest już gotowa. Czas pomyśleć o kolejnych jej elementach.

1. Potraktuj content jak inwestycję

Nie łudź się, że jeden super-wpis na blogu, czy post na fanpage'u, wykona całą akcje promocyjną. Do tworzenia treści podejdź jak ogrodnik, który sadzi warzywa – najpierw je pielęgnuje, dba o ich wzrost, podlewa i dopiero po jakimś czasie zbiera plony. Jeśli tworzysz np. krótkie materiały video, które są poradnikami dla twoich klientów, dopiero po pierwszej serii możesz oczekiwać efektu działań. Strona blogowa, nabiera znaczenia wtedy, gdy dysponuje już pewną pulą zgromadzonych materiałów. Content, który jest pokaźny możesz grupować w serie, które możesz promować w nowy sposób. Zanim jednak do tego dojdzie, musisz stworzyć pewną ilość treści, które razem stworzą interesującą całość.

2. Pozycjonuj treści

Twoja strategia content marketingu powinna także uwzględniać działania SEO. To ważne, by twoje treści miały szeroki zasięg i dobrą dystrybucje. Zaplecze przygotowywania treści, czyli słowa kluczowe, frazy wyszukiwane w Google przez twoich potencjalnych klientów – wpływają na siłę contentu. Umieszczaj linki do artykułów na bloga, integruj te działania z social mediami.

3. Zaplanuj budżet

Trudno o standardowy koszt prowadzenia działań content marketingu. Budżet zależy od indywidualnych celów firmy, chęci i możliwości jakie posiada, by je realizować. Tworzenie treści jest znacznie tańsze niż duża kampania reklamowa, co nie oznacza, że bezcenne. Content też wymaga rezerwacji pewnej puli środków w budżecie marketingowym. Miej na uwadze także to, że artykuł to nie to samo co grafika, zdjęcie na wyłączność czy filmik. Nawet gościnny wpis na blogu ma swoją cenę. Poszczególne elementy contentu są inaczej wyceniane (w zależności od tego, kto je tworzy). Jeśli marzy ci się, by mieć 5 filmików miesięcznie, ale ich koszt przekracza twoje możliwości, to może warto zdecydować się na jeden? Dostosuj plan publikacji do twoich możliwości i potrzeb. Gdy zauważysz, że pierwsze działania contentowe mają sens, rozważ, czy nie zwiększyć wydatków. Zastanów się, w które działania marketingowe inwestować, a z czego zrezygnować. Czy jest sens drukować. ulotki promocyjne, jeśli twoje treści przyciągają uwagę klientów?

4. Badaj rezultaty, obserwuj reakcje

Powinieneś stale analizować reakcje swoich odbiorców na to, co publikujesz. Ilość wejść, like'ów, komentarzy czy sherów świadczą o tym, jak ważny dla nich był dany materiał. Przyjrzyj wynikom konkretnych publikacji i zobacz jak zamieszczane treści angażują twoją publiczność. Zastanów się jak dopasować treści, na co postawić większy nacisk, jakie zabiegi stosowane w contencie są zbędne. Zaplanuj przy okazji kolejne kroki i eksperymentuj z forma publikacji – tylko w ten sposób dowiesz się, co tak naprawdę działa na twoją publiczność

Strategia content marketingu powinna zakładać, że to co zamierzasz stworzyć to serial, na którego odcinki czeka publiczność. Rzecz jasna inspiruj się produkcjami uznanymi za kultowe, bo gdy twoje treści pod względem sensu i akcji będą przypominać „Klan” to sukcesu raczej nie osiągniesz.



ZAMÓW KONSULTACJĘ CONTENT MARKETING

KLIKNIJ



Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ

KATEGORIA: Inbound Marketing

ŚCIĄGNIJ E-BOOKA

STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU