Sprzedaż w Internecie – content marketing wsparciem dla e-commerce?

Autor ,

Według najnowszych obserwacji CubeReasarch po okresie wzrostu na rynku e-commerce nastąpi w 2015 r. stabilizacja. Sprzedaż w Internecie ma wciąż dobre prognozy, ale właściciele sklepów będą musieli skuteczniej powalczyć o klienta. Co to oznacza? By sklep internetowy przynosił zyski, musi szukać innych sposobów na utrzymanie pozycji niż tylko wojna cenowa. Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na to, że content marketing będzie sprzymierzeńcem w walce o klienta.

Nasze życie przeniosło się do sieci, czy to nam się podoba, czy nie. W Internecie randkujemy, zawieramy przyjaźnie, pracujemy, ubezpieczamy się, diagnozujemy choroby czy szukamy odpowiedzi na najdziwniejsze pytania. Zakupy także z dużą ochotą robimy w sklepach… oczywiście online.

Sprzedaż w Internecie kontra tradycyjne sklepy

Przedświąteczna pogoń za prezentami także doskonale pokazuje ten trend. Choć centra handlowe dalej są obłożone w tym czasie klientami, to nie da się nie zauważyć, że sporo klientów buszuje w sklepach internetowych. W ubiegłym roku wg. badania firmy Deloitte podarunków dla najbliższych w sieci zamierzało szukać 46 proc. Polaków. W tym roku sprawa wygląda podobnie.

Jak twierdzą znawcy tematu, sprzedaż impulsywna nadal będzie miała miejsce w stacjonarnych sklepach, przemyślane zakupy będziemy coraz częściej dokonywać online. Dodatkowo ochrona konsumenta i transakcji w sieci wpłynęła na wzrost zaufania do tej formy zakupów. A wojna o konsumentów między tradycyjnymi obiektami handlowymi a e-commerce, będzie przybierać na sile.

Dlaczego jeszcze sprzedaż w Internecie ma dobrze rokuje na przyszłość? Bo wciąż są odkrywane nowe nisze, nowe obszary, które można zagospodarować i zaoferować swoją usługę niewielkim kosztem. Niestety, stacjonarne sklepy muszą mieć świetną lokalizacje, a otwarcie jednego takiego obiektu wynosi w niektórych wypadkach nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych.

Jak skutecznie wypromować sklep internetowy?

Sklepy online powstają jak grzyby po deszczu i choć jest jeszcze sporo miejsca, sieć powoli się nasyca. Wciąż wiele z nich, by mieć wysokie miejsce w wyszukiwarce Google, bazuje na opisie produktów (SEO), szerokim asortymencie, a swą pozycje buduje nawet oferując najniższe ceny. Blog w e-commerce nie powinien już nikogo dziwić. Content marketing dla takich przedsięwzięć to wręcz naturalny krok. Wygra ten, kto będzie lepiej czuł potrzeby społeczności internetowej i szybciej odpowie na jej potrzeby.

Nowoczesny e-sklep powinien zadbać nie tylko o dobrą nawigację, przyjazną ekspozycje towarów, dostosowaną także do przeglądarek smartfonów czy tabletów, nie mówiąc do świetnym designie, ale także o autorskie treści, które utrzymają klienta. Jak się okazuje, tylko 3 na 10 rozpoczętych transakcji w sieci kończy się szczęśliwym zakupem. Sklepy online notują także wiele jednorazowych wejść i często nie wiedzą co zrobić z takim ruchem.

A to właśnie dobry content po pewnym czasie może taki ruch zamienić w konwersję. W zależności od profilu, e-sklep powinien być nie tylko witryną handlową, ale także miejscem, w którym internauta – potencjalny konsument znajdzie poradę, ekspercką wiedzę, a nawet rozrywkę.

Blog wspierający sprzedaż w Internecie powinien stawiać na:

* filmiki i videoporadniki – okazuje się, że to one mają większą siłę przekonywania niż suche teksty,

* recenzje produktów  internetowi konsumenci muszą być przekonani w 100 proc., że warto dany produkt/usługę zakupić,

* instruktaże obsługi, najlepiej w formie video,

Blog e-sklepu, prowadzony z pasją, może przynieść lepsze efekty niż nieustanne newslettery z promocjami i krzykliwe banery.

 

 



ZAMÓW KONSULTACJĘ CONTENT MARKETING

KLIKNIJ



Dzisiaj założenie sklepu internetowego to żaden problem. Trudniej jest znaleźć stałych klientów, kontrahentów zainteresowanych współpracą i rzetelnych dostawców. Nie wystarczy już zwykła reklama i podstawowe działania marketingowe. Trzeba bardzo się postarać. Ostatnio czytałam o corporate publishingu, który robi ogromną furorę w świecie. Więcej o tym tutaj: http://nowy.marketing/blog-content-marketingowy.html

dodany przez Marta, 03-04-2015 10:17:48


KATEGORIA: Content Marketing

ŚCIĄGNIJ E-BOOKA

STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU