Nasze życie przeniosło się do sieci, czy to nam się podoba, czy nie. W Internecie randkujemy, zawieramy przyjaźnie, pracujemy, ubezpieczamy się, diagnozujemy choroby czy szukamy odpowiedzi na najdziwniejsze pytania. Zakupy także z dużą ochotą robimy w sklepach… oczywiście online.
Sprzedaż w Internecie kontra tradycyjne sklepy
Przedświąteczna pogoń za prezentami także doskonale pokazuje ten trend. Choć centra handlowe dalej są obłożone w tym czasie klientami, to nie da się nie zauważyć, że sporo klientów buszuje w sklepach internetowych. W ubiegłym roku wg. badania firmy Deloitte podarunków dla najbliższych w sieci zamierzało szukać 46 proc. Polaków. W tym roku sprawa wygląda podobnie.
Jak twierdzą znawcy tematu, sprzedaż impulsywna nadal będzie miała miejsce w stacjonarnych sklepach, przemyślane zakupy będziemy coraz częściej dokonywać online. Dodatkowo ochrona konsumenta i transakcji w sieci wpłynęła na wzrost zaufania do tej formy zakupów. A wojna o konsumentów między tradycyjnymi obiektami handlowymi a e-commerce, będzie przybierać na sile.
Dlaczego jeszcze sprzedaż w Internecie ma dobrze rokuje na przyszłość? Bo wciąż są odkrywane nowe nisze, nowe obszary, które można zagospodarować i zaoferować swoją usługę niewielkim kosztem. Niestety, stacjonarne sklepy muszą mieć świetną lokalizacje, a otwarcie jednego takiego obiektu wynosi w niektórych wypadkach nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych.
Jak skutecznie wypromować sklep internetowy?
Sklepy online powstają jak grzyby po deszczu i choć jest jeszcze sporo miejsca, sieć powoli się nasyca. Wciąż wiele z nich, by mieć wysokie miejsce w wyszukiwarce Google, bazuje na opisie produktów (SEO), szerokim asortymencie, a swą pozycje buduje nawet oferując najniższe ceny. Blog w e-commerce nie powinien już nikogo dziwić. Content marketing dla takich przedsięwzięć to wręcz naturalny krok. Wygra ten, kto będzie lepiej czuł potrzeby społeczności internetowej i szybciej odpowie na jej potrzeby.
Nowoczesny e-sklep powinien zadbać nie tylko o dobrą nawigację, przyjazną ekspozycje towarów, dostosowaną także do przeglądarek smartfonów czy tabletów, nie mówiąc do świetnym designie, ale także o autorskie treści, które utrzymają klienta. Jak się okazuje, tylko 3 na 10 rozpoczętych transakcji w sieci kończy się szczęśliwym zakupem. Sklepy online notują także wiele jednorazowych wejść i często nie wiedzą co zrobić z takim ruchem.
A to właśnie dobry content po pewnym czasie może taki ruch zamienić w konwersję. W zależności od profilu, e-sklep powinien być nie tylko witryną handlową, ale także miejscem, w którym internauta – potencjalny konsument znajdzie poradę, ekspercką wiedzę, a nawet rozrywkę.
Blog wspierający sprzedaż w Internecie powinien stawiać na:
* filmiki i videoporadniki – okazuje się, że to one mają większą siłę przekonywania niż suche teksty,
* recenzje produktów internetowi konsumenci muszą być przekonani w 100 proc., że warto dany produkt/usługę zakupić,
* instruktaże obsługi, najlepiej w formie video,
Blog e-sklepu, prowadzony z pasją, może przynieść lepsze efekty niż nieustanne newslettery z promocjami i krzykliwe banery.