10 najważniejszych korzyści własnego kanału komunikacji

Autor ,

Bezpośredni kontakt z klientami, możliwość wykreowania wizerunku oraz stworzenie poczucia, że firma, jej pracownicy oraz produkty są na wyciągnięcie ręki – to jedne z wielu zalet własnego kanału komunikacji. Oto lista 10 najważniejszych korzyści
  1. Wysyłamy w świat komunikat, że działamy bez pośredników

Dzisiejsi odbiorcy cenią możliwość bezpośredniego i szybkiego kontaktu z firmą. Chcą mieć możliwość polubienia i skomentowania oferty czy usługi. Własny kanał komunikacji spełnia te potrzeby. To informacja dla klientów, że firma działa bez pośredników.

  1. Tworzymy poczucie bliskości

Posiadanie własnego kanału komunikacji buduje także wrażenie, że firma, jej pracownicy oraz produkty są na wyciągnięcie ręki. W odbiorcach pojawia się myślenie, że za marką stoją konkretni ludzie, z którymi można się skonsultować, wyjaśnić problem, zgłosić reklamację, zapytać o promocje. Im lepszy będzie kontakt na linii firma – użytkownik, tym bardziej utrwali się w użytkownikach pozytywny obraz firmy, jej produktów i usług.

  1. Dbamy o wizerunek

Istnienie kanału komunikacji pozwala na tworzenie wizerunku. Jaki on będzie zależy od tego jakie wartości będzie wyznawać sklep, bank, producent odzieży czy firma ubezpieczeniowa.

  1. Przyciągamy i mnożymy fanów

Jeśli kanał komunikacji np. blog jest autentyczny, wiarygodny, dobrze i lekko napisany, będzie miał stałych czytelników. Rzesza wiernych firmie klientów to wymarzona promocja.

  1. Angażujemy

Im firma jest bliżej odbiorcy, tym na więcej może sobie pozwolić. Może angażować, zachęcać i motywować do działania np. do uczestnictwa w konkursach czy akcjach społecznych. W ten sposób marka może doczekać się wiernych fanów, którzy nie będą szczędzić jej lajków i udostępnień.

  1. Jesteśmy o krok przez konkurencją

Marka, która wchodzi w interakcję z klientami znacznie wyprzedza konkurencję. W Polsce wciąż wiele firm nie dostrzega potencjału, który tkwi w komunikacji bezpośredniej.

  1. Dajemy sobie możliwość szybkiej reakcji

Istnienie w sieci pozwala firmie nie tylko na ekspresową komunikację z klientami, gdy jest dobrze, a usługi czy produkty zbierają dobre noty. Firma ma też szansę zdementować plotki na swój temat lub poinformować klientów o wadliwym produkcie. Nawet w kryzysowych sytuacjach, dzięki szybkiej i odpowiedniej reakcji, można zapunktować u klientów.  

  1. Nieustannie promujemy markę

Każdy post na blogu, konkurs czy informacja o produkcie – to mały krok do tego, aby przybliżyć markę klientowi i sprawić, aby zaistniała w jego świadomości.

  1. Pomnażamy majątek firmy

Posiadanie kanału komunikacji to potężna oręż, która przekłada się na powiększanie zysków firmy.

  1. Jesteśmy lubiani

Jeśli komunikacja na zewnątrz i wewnątrz firmy jest spójna, to kanał komunikacji sprawi, że dobrze o firmie będą mówić także jej pracownicy. Zadowolony zespół dobrze świadczy o pracodawcy.



ZAMÓW KONSULTACJĘ CONTENT MARKETING

KLIKNIJ



Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ

KATEGORIA: Content Marketing

ŚCIĄGNIJ E-BOOKA

STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU