Kto powinien tworzyć treści do firmowego kanału komunikacji?

Autor ,

Zadanie tworzenia treści do firmowego kanału komunikacji w Polsce, najczęściej wykonuje zewnętrzna firma specjalizująca się w content marketingu. Rzadziej robi to specjalista lub zespół zatrudniony w firmie. Sporadycznie i pracownik, i firma zewnętrzna

Już jakiś czas temu zwykłe strony internetowe stały się w polskich firmach standardem. Przez lata normą było i to, że niewiele się na tych stronach działo, a do ich prowadzenia nie zatrudniano specjalistów. Teraz kiedy firmowe kanały komunikacji to nie tylko strony, ale blogi, obecność w mediach społecznościowych (chociażby na Facebooku) czy tworzenie newsletterów – podejście musiało ulec zmianie. I tak pojawiło się pytanie: kto powinien tworzyć treści do firmowego kanału komunikacji? Są trzy opcje:

  1. Zewnętrzne firmy specjalizujące się w content marketingu

Plusem zatrudniania zewnętrznych agencji do tworzenia firmowego kanału komunikacji jest fakt, że mają one w szeregach m.in. doświadczonych dziennikarzy branżowych znających także zasady pisania pod SEO, agentów od marketingu szeptanego na forach internetowych i specjalistów ds. social mediów. Mogą tym samym stworzyć i rozwinąć kanał komunikacji od A do Z m.in. tworząc treści, planując kalendarz publikacji, a także zarządzając komentarzami.

Poza tym wyjęcie poza firmę kosztów tworzenia kanału komunikacji jest korzystne dla wielu przedsiębiorców. Aby wydatek się opłacał, trzeba spełnić jednak jeden warunek i wybrać wiarygodną firmę z doświadczeniem oraz dobrymi rekomendacjami od klientów.

  1. Jeden specjalista lub dział zatrudniony w firmie

Zaletą zatrudnienia specjalisty ds. content marketingu w firmie jest to, że poświęca on uwagę tyko jednemu klientowi - pracodawcy. Minusem jest fakt, że sam jest sobie sterem i okrętem, co – z perspektywy firmy – może oznaczać brak możliwości konsultacji pomysłów i strategii z innymi ekspertami. Taki etatowiec szybko może też stracić zapał, że wykonuje pracę kilku osób w pojedynkę. Realia są bowiem takie, że do stworzenia firmowego kanału komunikacji, firmy rzadko kiedy zatrudniają więcej niż jedną osobę.

  1. Pracownik i firma zewnętrzna

Kosztowne, ale korzystne dla firmy jest zatrudnienie zarówno pracownika – który koordynowałby wszystkie zadania związane z powstawaniem treści do firmowego kanału komunikacji oraz firmy zewnętrznej – która dostarczyłaby najlepszych ekspertów i treści.

 



ZAMÓW KONSULTACJĘ CONTENT MARKETING

KLIKNIJ



Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ

KATEGORIA: Content Marketing

ŚCIĄGNIJ E-BOOKA

STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU