Promocja - niezbędny element content marketingu

Autor ,

Najlepszy content marketing, czyli atrakcyjne teksty, niebanalne video i przemyślane strategie, nie przyniosą efektów jeśli marka nie zadba o promocję. Co zrobić, aby promocja była skuteczna? Oto kilka sposobów

Media społecznościowe

Obecność w mediach społecznościowych jest niezbędnym elementem promocji. Możliwości zaistnienia daje Instagram, Twitter, Google+, Pinterest, Snapchat, ale przede wszystkim Facebook. To właśnie Facebook ma najwięcej użytkowników, daje możliwość dotarcia do konkretnej grupy docelowej i promocji konkretnego wydarzenia, usługi czy marki. Facebook daje zarówno możliwość bezpłatnego istnienia w mediach społecznościowych jak i płatnej reklamy. W Internecie najszybciej rozchodzą się dobre treści, grafiki i filmy. Użytkownicy doceniają gdy fanpage jest „jakiś” – czyli wyrazisty, opiniotwórczy, zabawny, poradniczy. Ale pamiętajmy o jednym - Facebook musi przekierowywać użytkowników do firmowej strony z ciekawym contentem. Zbieranie fanów pod postami bez przekierowania nie ma wielkiego sensu, ponieważ zawsze trzeba będzie płacić za dostęp do nich.

 Blogerzy

Coraz częściej autorytetami, zwłaszcza dla młodych, są blogerzy specjalistyczni np. kulinarni, modowi, finansowi. Dlatego w zależności od branży w jakiej porusza się firma warto nawiązać współpracę z blogerem - ekspertem. Poprzez blogera można dotrzeć do ogromnej ilości użytkowników, którzy są grupą docelową firmy. Warto też organizować wydarzenia specjalnie dla blogerów, tak jak organizujemy konferencje prasowe i traktować ich jak dziennikarzy. Pomoże to w pozyskiwaniu linków do strony firmowej lub contentowej, co w efekcie przełoży się na wyższą pozycję w Google. Tylko połączenie nowoczesnych technik Content Marketingu i starego dobrego Public Relations przyniesie właściwe rezultaty. Promocja to też linki z blogów, doskonale wpływające na pozycjonowanie.

Celebryci

Promocja idealna angażuje celebrytów. Osoba zaproszona do współpracy nie może być jednak przypadkowa, ale pozytywna, charakterystyczna, lubiana – pasująca do marki. Nie przypadkiem firmy oferujące produkty dla młodych matek zatrudniają celebrytki – świeżo upieczone mamy. W oczach wielu konsumentek są one wiarygodne i ufają ich rekomendacjom. Dodatkowo celebryta powinien być "bezpieczny" - w Internecie nic nie ginie, więc jeśli narozrabia w trakcie lub po zakończeniu współpracy z marką, będzie to miało ogromy wpływ na jej wizerunek.

Youtube

Jeśli mamy ciekawy content i filmy - warto wykorzystać YouTube. Musimy jednak pamiętać o tej samej zasadzie co na Facebook - nie ma sensu reklamowanie się na YT, jeśli nie ściągamy użytkowników do własnej strony. Najważniejszy w Internecie jest wartościowy ruch i kontakty, jakie możemy dzięki niemu zdobyć. Baza danych to najcenniejszy zasób działu marketingu każdej firmy, bo pozwala na prawie darmową komunikację z odbiorcami produktów. Promocja na YT musi prowadzić do ciekawych tresci, stanowiących rozwinięcie działań reklamowych.

Fora internetowe

Wszyscy szukają informacji w Internecie, a doskonałym jej źródłem są fora internetowe. Warto monitorować to, co się na nich dzieje, odpowiadać na posty i problemy użytkowników. Przy okazji można także rozrzucić trochę linków, co świetnie wpłynie na pozycjonowanie strony i przekieruje do niej sporo użytkowników. Trzeba tylko bardzo uważać, aby marka nie straciła wiarygodności przez wykorzystywanie słabych moderatorów - to często odbija się później czkawką przez lata.

Biuletyn

Jak już udało się pozyskać użytkowników, doskonałym sposobem dotarcia jest regularne wysyłanie biuletynu e-mailem. Nie za często, bo się na nas obrażą, ale jednocześnie na tyle często, żeby pobudzić zainteresowanie i zaangażowanie. Promocja poprzez biuletyn jest trudna, ale warto pozostawać w kontakcie.

AdWords

Jeśli mamy ciekawe treści, promocja poprzez AdWords ma sens. Dodatkowo wpływa ona pozytywnie na samo pozycjonowanie, co zostało potwierdzone przez Google w oficjalnej informacji.


 



ZAMÓW KONSULTACJĘ CONTENT MARKETING

KLIKNIJ



Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ

KATEGORIA: Content Marketing
TAGI: Promocja

ŚCIĄGNIJ E-BOOKA

STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU