Content marketing a reklama w Internecie

Autor ,

Reklama w Internecie przejadła się już wszystkim. Przeciętny użytkownik szuka jak najszybszego sposobu na pozbycie się jej z ekranu laptopa lub smartfonu. Tymczasem dobrze przemyślana strategia content marketingowa może przynieść firmie lojalnych i utożsamiających się z marką klientów-internautów-wyznawców

Reklama w Internecie, na nią musi mieć budżet każda szanująca się firma – twierdzą entuzjaści tej formy informowania odbiorców o nowych produktach, usługach i firmach. Jako argumenty „za” podają fakt, że reklama on-line, jest wciąż tania, a dociera do rzeszy odbiorców. Poza tym Internet daje możliwość efektywnego pomiaru. Czarno na białym widać kto i jak długo mógł widzieć reklamę, kto w nią kliknął i ile czasu w niej spędził.

To wszystko prawda, choć wskaźniki nie mierzą samopoczucia jakie towarzyszy internaucie przy nieudanej próbie pozbycia się reklamy z pulpitu laptopa lub ekranu smartfona. Nietrudno się domyślić, że te emocje ani nie wiążą internautów z marką, ani nie budzą pozytywnych skojarzeń.

Reklama w internecie? Nawet największy banner na portalu nie zbuduje więzi z klientem

A nawet jeśli reklama nie będzie nachalna, tylko dotrze do nas w formie banneru wiszącego na górze portalu – czy sprawi, że zachwycimy się marką i polubimy ją na Facebooku? Najpewniej nie.

Lojalność, poczucie tożsamości, więź tworzy się zupełnie innymi metodami, których zastosowanie umożliwia content marketing. Dlatego coraz więcej ekspertów uważa, że tradycyjną internetową reklamę należy wspomagać właśnie niekonwencjonalnymi metodami marketingowymi.

Skuteczny content marketing zbliża ludzi do marki

Sposób i temat z jakim marka dotrze do internautów muszą być jak najtrafniej dobrane i spójne z wizerunkiem firmy.

I tak content marketing pozwala czytelnikom dotrzeć do ważnych treści np. poprzez blogi o zarządzaniu pieniędzmi; wspomaga zdrowy styl życia np. poprzez filmy video z celebrytami o tej tematyce; zachęca do wyjścia z domu np. poprzez blogi podróżnicze.

Content marketing nie kryje się tylko w blogach, filmach czy współpracy z celebrytami. Dobra strategia przewiduje także współpracę z ambasadorami marki – „zwykłymi” ludźmi, którzy chociażby poprzez opisywanie produktów na własnych profilach w mediach społecznościowych, będą budować pozycję marki.

Siłą content marketingu jest właśnie fakt, że internauci zbliżają się do marki i jej produktów w sposób naturalny i niewymuszony. Są bliżej firmy bo chcą. Content marketing zmienia zwykłych internautów w klientów-fanów-wynawców w tzw. białych rękawiczkach. Reklama w Internecie nie daje tej możliwości.



ZAMÓW KONSULTACJĘ CONTENT MARKETING

KLIKNIJ



Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ

KATEGORIA: Content Marketing

ŚCIĄGNIJ E-BOOKA

STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU