5 podstawowych treści na blog firmowy

Autor ,

Polskie firmy dopiero odkrywają, że blogi przyciągają nowych odbiorców, a następnie zmieniają ich w wiernych klientów. Wiarygodne, eksperckie oraz rozrywkowe blogi wzmacniają markę, tworzą wokół niej społeczność fanów i finalnie podnoszą sprzedaż. Oto 5 „must have” na blog firmowy

Teksty wydarzeniowe i unikatowe. Odbiorca chce tu być

Użytkownicy – zwłaszcza w internecie - lubią być na bieżąco. To właśnie dlatego prowadząc blog firmowy na pierwszy ogień powinniśmy informować o wydarzeniach, nowościach, aktualnościach produktowych czy branżowych. Możemy też pokusić się o analizę lub komentarz rzeczywistości. Doskonale sprawdza się także serwowanie unikatowych treści. Czytelnik czuje, że trafił do najlepszego źródła informacji – chce być z nami.

Poradniki, czyli zaangażowanie w sprawy czytelnika

Skoro odbiorca zagląda na nasz blog firmowy kiedy chce wiedzieć, warto zadbać o to, aby pomyślał o nas kiedy potrzebuje pomocy. Aby tak było blog muszą wypełniać treści poradnikowe. Oczywiście porady muszą być dopasowane zarówno do profilu, jak i wizerunku firmy. Odpowiedni dobór tematyki sprawi, że na bloga trafią pożądani przez nas odbiorcy i najpewniej z nami pozostaną.

Grafiki, statystyki, video. Rozrywka w czystej postaci

Bardzo ważnym elementem są luźniejsze treści. Sam tekst – choć ważny – nie wystarczy. Internauci, nawet zainteresowani specjalistycznymi informacjami, będą chcieli czasem zobaczyć dobrą grafikę, zerknąć na statystyki czy obejrzeć zabawne video. Odbiorcy potrzebują rozrywki. My, na blogu, możemy im ją zapewnić.

Goście – specjaliści. Budujemy prestiż i wiarygodność

Jeśli chcemy, aby nasi fani się u nas nie nudzili, zaprośmy gości. Od czasu do czasu warto opublikować rozmowę ze specjalistą z danej dziedziny albo zamieścić komentarz eksperta, który napisał go tylko dla naszych czytelników. Odbiorców, być może przyszłych klientów, trzeba przekonywać do siebie na wszelkie sposoby. Zapraszając na blog firmowy eksperta budujemy prestiż i wiarygodność.

Nie co, a jak! Grunt to dobrze podać treść

Teksty, grafiki, wywiady – formy, jakie powinny znaleźć się na blogu można mnożyć. Treść może być najlepsza, ale jeśli będzie podana w nieciekawy i monotonny sposób, po prostu się zmarnuje. Dlatego dbajmy o atrakcyjną oprawę – zwłaszcza zdjęcia - do tekstów, gdyż przynoszą nowe odsłony i udostępnienia. A im większy zasięg, tym większa szansa na nowych, wiernych czytelników. 



ZAMÓW KONSULTACJĘ CONTENT MARKETING

KLIKNIJ



Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ

KATEGORIA: Content Marketing
TAGI: Blog firmowy

ŚCIĄGNIJ E-BOOKA

STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU