Celebryci w content marketingu

Autor ,

Widzimy Ronaldo – myślimy Nike, sportowy styl życia. Ten przykład, choć z najwyższej półki, doskonale obrazuje rolę jaką pełnią gwiazdy i celebryci w content marketingu. Klient ma uwierzyć, że sportowiec, aktor czy modelka utożsamia się z marką. Dopiero potem ma zapragnąć jej produktów

Zwykła reklama już przestaje działać, dlatego firmy - chcąc zaistnieć lub wzmocnić swój wizerunek - sięgają po nowe metody jakie oferuje content marketing. Jedną z nich jest nawiązywanie współpracy ze znanymi ludźmi. Co robią celebryci w ramach takiej współpracy? Możliwości jest wiele.

  1. Testowanie produktów. Dobrym sposobem na przekonanie odbiorcy, że celebryta lubi daną markę, ceni firmę i jej usługi, jest uwiecznienie tego na filmie, który potem trafi do sieci. W ten sposób, poprzez nawiązanie video-współpracy z blogerkami i szafiarkami, działa wiele firm z branży modowej i kosmetycznej. Wystarczy, że internetowe gwiazdy testują kosmetyki na swoim kanale na YouTube, a marka zyskuje.
  2. „Projektowanie” dla firmy. Ważnym elementem content marketingu jest stworzenie złudzenia, że celebryta jest bardzo blisko marki. Gwiazdy wykazują największe zaangażowanie w sprawy firmy stając się jej częścią np. poprzez „zaprojektowanie” części kolekcji dla marki. Oczywiście projektowanie polega na tym, że gwiazda wybiera rzeczy z istniejącej kolekcji, które jej się podobają i chciałby je firmować nazwiskiem, a także pokazywać się w nich na ważnych wyjściach.
  3. Bywanie. Celebryci, w ramach współpracy, bywają także na imprezach. Przykładowo w ramach content marketingu gwiazda mogłaby pojawić się na targach poświęconych zdrowiu i opowiadać odwiedzającym o tym jak o siebie dba. Rozmowy powinny odbywać się na stoisku firmy, która zaprosiła celebrytę.
  4. Jury w konkursie. Celebryci dobrze wyglądają w składzie jury konkursów organizowanych przez firmy. Taka mieszanka: konkurs – celebryta, daje szansę na zaistnienie marki w mediach oraz w świadomości użytkowników.
  5. Gość w sieci. Gwiazda, z którą firma, podpisze współpracę może gościć na jej internetowych kanałach np. poprzez polubienie funpage’u na Facebooku, skomentowanie postu w sieci, udzielenie wywiadu na wyłączność.
  6. Udział w akcji społecznej. Jeśli firma aktywnie działa na rzecz dzieci, młodzieży, niepełnosprawnych albo zwierzaków celebryta może wspierać te akcje np. odwiedzając z pracownikami dom dziecka. Relacja z tego wydarzenia – zdjęciowa i video - powinna znaleźć się na wszystkich kanałach internetowych firmy.
  7. Ebook. Celebryci często użyczają także swojego głosu i nagrywają ebooki.


ZAMÓW KONSULTACJĘ CONTENT MARKETING

KLIKNIJ



Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ

KATEGORIA: Content Marketing
TAGI: Celebryci

ŚCIĄGNIJ E-BOOKA

STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU