Content marketing to po prostu… marketing

Autor ,

Content marketing to w zasadzie powrót do podstaw komunikacji marketingowej. Zamiast reklamy oferuje informację o produktach, zamiast generowania potrzeb – rozwiązywanie problemów, zamiast przeszkadzających banerów – wartościowe treści.

Nowością jest Internet, który skoncentrował wszystkie poszukiwania konsumentów na Sieci. Dlatego content marketing wymaga nieco innego podejścia do dialogu z konsumentem. Przede wszystkim:

Kupujący jest zawsze w centrum uwagi

W content marketingu mało jest informacji produktowych. Firmy koncentrują się na rozwiązywaniu problemów konsumentów, niejako przy okazji pokazując swoje produkty. Starają się być autorytetem pomagającym w życiu, bez narzucania własnej marki. Krótko mówiąc – trzeba dużo dać od siebie, żeby zdobyć zaufanie klienta i sprzedać produkt.

Real-time marketing

Konsument potrzebuje rozwiązania swojego produktu tu i teraz. Wtedy, kiedy wpisze swój problem w wyszukiwarkę. Dlatego najważniejsze to znać swoich klientów i umieszczać w Internecie informacje rozwiązujące ich problemy zanim one się pojawią. To gwarantuje, że to nasza strona firmowa pojawi się jako pierwsza i wbije się w pamięć odbiorcy.

Wykorzystywanie nowych mediów

Internet to wszystkie media standardowe w jednym – znajdziemy tam telewizję (YouTube), radio (last.fm), czy prasę (onet.pl). Ale to także media społecznościowe, uwielbiane przez różne grupy konsumentów. Zgodnie z założeniami content marketingu firmy powinny być obecne w tych kanałach, w których będą szukać ich konsumenci – niezależnie od tego czy jest Facebook, Twitter, Instagram czy LinkedIn. Każda strona firmowa na portalu społecznościowym może przyciągnąć klienta do firmy.

Treści multimedialne

Każdy z nas preferuje inny rodzaj treści. Jedni lubią czytać, inni oglądać filmy, jeszcze inni poszukują informacji skoncentrowanych w infografice. Dlatego dostosowując działania do konsumenta firmy muszą stosować szeroki wachlarz form multimedialnych, dostosowanych do każdego ze swoich potencjalnych konsumentów.

Własny kanał komunikacji

Internet dał każdemu z nas możliwość stworzenia własnego medium. Firmy nie muszą już prosić dziennikarzy o publikację ważnych informacji. Wystarczy prowadzić własny kanał informacyjny na stronie Internetowej. Promując go firma pozyskuje wiernych czytelników, którzy z czasem stają się odbiorcami produktów i ambasadorami marki. Pozwala to na niczym nie ograniczoną komunikację, bez dziennikarskiego filtra „newsowego”. Tylko czytelnik ocenia medium, bez pośrednictwa redaktora naczelnego. Ciekawe i dobrze prowadzone medium firmowe to podstawa content marketingu i sprzedaży w Internecie.

Bezpośredni dialog z konsumentem

Internet wymusza również bezpośredni dialog z konsumentem. Wprowadzając nowy produkt czy usługę można praktycznie w czasie rzeczywistym poznać opinie klientów, czy wprowadzić poprawki. Może to generować również sytuacje kryzysowe, dlatego bardzo ważne jest przygotowanie właściwego planu szybkiego reagowania. Problemy w social media bardzo łatwo i szybko się eskalują, więc warto być na nie przygotowanym, żeby kryzys zażegnać w zarodku.

Reasumując content marketing to tak naprawdę powrót do korzeni, kiedy to działy sprzedaży, marketingu i PR działały wspólnie. Kiedy firmy rozwiązywały rzeczywiste problemy konsumentów, a rzetelna informacje produktowa wystarczała do sprzedaży.

Więcej o content marketingu można znaleźć w ciekawej publikacji IAB, którą można znaleźć tutaj:

http://iab.org.pl/badania-i-publikacje/przewodnik-content-marketingu/

 



ZAMÓW KONSULTACJĘ CONTENT MARKETING

KLIKNIJ



Napiszcie coś ciekawego od Siebie. Odsyłanie do przewodnika IAB uważam za kiepski żart tym bardziej, że nie ma tam nic ciekawego.

dodany przez Zgred, 13-09-2015 20:14:59


KATEGORIA: Content Marketing

ŚCIĄGNIJ E-BOOKA

STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU