Real-time marketing... czyli co?

Autor ,

Internet zmienił szybkość naszego życia w każdym aspekcie. Narzucił również zupełnie inne tempo działaniom marketingowym. Obecnie jako konsumenci oczekujemy natychmiastowej odpowiedzi od firmy, zadając jej pytanie przez e-mail czy na profilu Facebookowym. Ba – jako niezadowolony konsument każdy może napisać posta, który następnie szybko się rozprzestrzeni powodując kryzys i ogromne straty przedsiębiorstwa.

Ale szybkość przekazu informacji trzeba umieć właściwie wykorzystać. Może ona przynieść bardzo duże zyski, czy zwiększyć skokowo zasięg informacji o firmie. Pozytywne wykorzystanie szybkości przekazu informacji to właśnie real-time marketing, który wymaga przede wszystkim myślenia, a nie wielkich nakładów finansowych. Jak?

Treści nawiązujące do newsów

Można tworzyć treści nawiązujące do szeroko nagłaśnianych wydarzeń, których ludzie będą poszukiwać w Google. Zrobiła to jedna z firm produkujących jedzenie dla psów. Kiedy Michelle Obama w czerwcu 2011 roku przedstawiła swoją nową piramidę żywieniową, trąbiła o tym prasa na całym świecie. Wykorzystując zamieszanie medialne związane z publikacją, jedna z firm wypuściła i wypromowała nową piramidę żywienia dla… psów. Okazało się to ogromnym sukcesem, generując miliony odsłon artykułu i popularyzując markę, przy bardzo niskich nakładach finansowych. Proste i skuteczne, prawda? Real-time marketing w tym przypadku to po prostu dobry pomysł i szybka egzekucja.

A może zaistnieć bezpośrednio w newsie?

Pamiętacie tragedię górników w Chile, uwięzionych w kopalni miedzi? Było to bardzo szeroko nagłaśniane na całym świecie. Jak tylko rozpoczęła się akcja ratunkowa, firma Oakley natychmiast przesłała wszystkim ciemne okulary – zarówno dla ratowników, jak i dla ratowanych górników, którzy musieli chronić oczy po długim pobycie w ciemności. Dzięki temu wszystkie telewizje pokazywały wywiady z ratownikami i górnikami, którzy mieli na nosie okulary Oakley. Nie dość, że przyniosło to ogromny efekt CSR (Oakley pomaga), to jeszcze pokazało produkty firmy rzeszom odbiorców na całym świecie. Praktycznie za darmo, dzięki wykorzystaniu real-time marketing.

Real-time marketing to też formy reklamowe

Reklama real-time nie wymaga śledzenia na bieżąco newsów z całego świata, ale nie jest też tak skuteczna jak podane powyżej przykłady. Zwykłe AdWords również stanowią przykład real-time marketingu – w końcu reklama jest serwowana odbiorcy, który akurat w tym momencie szuka odpowiedniej usługi. Podobnie jest z platformami remarketingowymi, które pokazują lepsze oferty na artykuły, jakich ostatnio poszukiwaliśmy w sklepie internetowym. Może nie jest to szczyt wyrafinowania (szczególnie jak hotel z Poznania wyświetla mi się przez kolejne 4 miesiące po pobycie w Poznaniu), niemniej jednak skuteczność form real-time marketingu jest ogromna. I stąd bierze się ich wielka popularność.

Reasumując – real-time marketing to przede wszystkim dobry pomysł na nawiązanie w komunikacji do bieżących wydarzeń. Dla mniej pomysłowych – to także formy czysto reklamowe, które pozwalają wykorzystać uwagę odbiorcy i skierować ją na produkt, którego obecnie sam szuka.

 



ZAMÓW KONSULTACJĘ CONTENT MARKETING

KLIKNIJ



Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ

KATEGORIA: Content Marketing

ŚCIĄGNIJ E-BOOKA

STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU