Jak sprzedawać poprzez Content Marketing?

Autor ,

Nasi klienci często pytają jak sprzedawać poprzez działania Content Marketingowe, jak pisać o produktach. Najbardziej chcą, żeby każdy artykuł jaki ukaże się na blogu firmowym był w pełni „produktowy”. A tak naprawdę, aby sprzedawać w obecnym świecie trzeba… przestać sprzedawać.

 

Dlaczego nie sprzedawać?

1. Content Marketing ma pomagać konsumentowi i poprzez to wspierać sprzedaż firmy.

2. Marketerzy powinni myśleć jak wydawcy, czyli tworzyć treści których ludzie rzeczywiście chcą. Promocja marki powinna odbywać się „na marginesie”, a nie być celem treści.

3. Treści promocyjne po prostu nie działają. Współczesny zalew reklamy nauczył ludzi całkowicie ignorować treści, które próbują cokolwiek sprzedawać.

4. Treści skoncentrowane na odbiorcy przyciągają czytelników, którzy rozpowszechniają je, zwiększając ich zasięg, a w konsekwencji przyciągają nowych potencjalnych konsumentów do firmowej strony internetowej.

No to po co ten cały Content Marketing?

Niestety większości treści tworzonych przez firmy nikt nie chce czytać czy oglądać, są one narzucane przez przeszkadzające reklamy. Z drugiej strony jest bardzo dużo treści, które odbiorcy czytają i którymi dzielą się z przyjaciółmi. Content Marketing ma za zadanie połączyć to, co marki chcą powiedzieć o sobie, z tym czym odbiorca jest rzeczywiście zainteresowany.

Tworzenie jeszcze większej ilości materiałów promocyjnych w tym nie pomoże – i tak, jak chcemy coś kupić to samodzielnie szukamy informacji w Internecie. Dlatego jeśli treści firmowe mają przyciągać uwagę konsumentów, muszą być pomocne, edukacyjne albo po prostu rozrywkowe. W końcu konkurujemy z setkami zdjęć słodkich kociaków, przy których siedzą jeszcze słodsze niemowlaki. I to opatrzonych krótkimi i śmiesznymi tekstami, które doskonale się „szeruje”. Na przykład takimi:

 

 Content marketing?

 

I jak  z tym konkurować?

Więcej zdjęć zwierzątek raczej w tym nie pomoże. Efektywny Content Marketing powinien pomagać konsumentowi w rozwiązywaniu jego problemów, które w jakikolwiek sposób są związane z produktem lub wizją firmy. Nawet jeśli tym problemem jest nuda i zastosujemy treści rozrywkowe, wciąż będziemy dzięki nim zdobywać uwagę konsumenta, a w konsekwencji jego zaufanie. A tak naprawdę to zaufanie do marki prowadzi do sprzedaży, a nie inwazyjna reklama. Jeśli będziemy ją dodawać do tworzonych treści, czytelnicy uciekną w popłochu lub w najlepszym wypadku – zignorują firmę i treści.

Content Marketing to przyciąganie odbiorców, a nie kupowanie zasięgu

Doskonale robi to wiele liczących się marek, jak Red Bull czy Samsung. Dyrektorzy marketingu tych firm mówią otwarcie, że wysiłki włożone w Content Marketing generują dużo większy zwrot z inwestycji niż tradycyjne formy reklamowe. Tworząc ciekawe treści firmy te zdobywają zaufanie konsumentów. Kiedy są oni gotowi do zakupu, wiedzą gdzie szukać informacji i produktów, co daje tym markom znaczącą przewagę nad konkurencją.

A zatem jak promować produkty poprzez Content Marketing?

Tego podejścia raczej nie polecamy, bo wydaje nam się zbyt dosłowne:

Content Marketing?

 

Zwykle doradzamy klientom, aby zbudowali centrum komunikacji w oparciu o ciekawe treści, które przyciągną czytelników. Następnie pracujemy z nimi, aby pozyskali jak najwięcej kontaktów poprzez swój kanał informacyjny, na kilka sposobów:

Integrując bloga (centrum komunikacji) ze stroną firmową. Bogate w treści strony internetowe pojawiają się wysoko w wynikach wyszukiwania, dla bardzo wielu różnych zwrotów kluczowych. Często nawet takich, o których nikt nigdy wewnątrz firmy nie pomyślał. Dzięki temu poszukiwacze informacji trafiają wprost z wyszukiwarki do artykułu na firmowej www. Jeśli rozwiąże on ich problem, chętnie przejdą do strony głównej, która zawiera ofertę.

Promując pogłębianie wiedzy o temacie artykułu. Z boku artykułów na blogu umieszczamy tzw. premium content, czyli e-booki czy webinary, które pogłębią wiedzę konsumenta o temacie. W nich można już umieścić nieco więcej informacji o ofercie. Jednocześnie pobranie treści premium często wymaga pozostawienia adresu e-mail, który następnie wykorzystujemy dalej w procesie sprzedaży (ale oczywiście – ostrożnie i zgodnie z oczekiwaniami konsumenta).

Zdobywając subskrybentów. Ciekawe treści będą powodować przyrost liczby subskrybentów bloga firmowego, zainteresowanych nowościami. Z czasem będzie można również przekazywać im informacje produktowe czy promocyjne.

Lojalizując obecnych klientów. Informacje kierowane do klientów pogłębiają relacje a jednocześnie edukują na temat oferty. Powoduje to tzw. „upselling” (nie jestem fanem polskiego stwierdzenia „dosprzedaż” – jakoś to nie brzmi), czyli dzięki nim firmy sprzedają więcej obecnym klientom.

Kierując działania promocyjne do treści. Zamiast bezpośrednio promować ofertę, proponujemy promocję wartościowych treści, np. poprzez fora internetowe.

Tworząc centrum komunikacji myślimy zawsze o pomocy dla potencjalnych konsumentów, o przyciąganiu osób, które na obecnym etapie wiedzy nawet nie sięgnęłyby po produkt naszego klienta. Mierzymy nasz sukces ilością użytkowników odwiedzających bloga, subskrybentów oraz osób śledzących profile na portalach społecznościowych. Ilością „szerów” i wiernych ambasadorów marki. Dzięki wartościowym treściom przyciągamy konsumentów, którzy w innym przypadku nigdy by nie trafili na ofertę naszego klienta. I to jest właśnie sprzedaż poprzez Content Marketing. J



ZAMÓW KONSULTACJĘ CONTENT MARKETING

KLIKNIJ



Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ

KATEGORIA: Content Marketing

ŚCIĄGNIJ E-BOOKA

STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU