5 powodów pisania bloga firmowego

Autor ,

Jak rozmawiamy z klientami o stworzeniu bloga firmowego, najczęściej pada pytanie „ale po co mi to?”. Dlatego postanowiliśmy zebrać kilka podstawowych argumentów i przedstawić je w spójnej formie:

 

Ludzie szukają informacji w Google

Przymierzając się do jakiegokolwiek zakupu, każdy z nas szuka informacji i opinii w Google. Jest tam mnóstwo treści o naszych produktach na które zupełnie nie mamy wpływu. Prowadzenie bloga firmowego pozwala odzyskać kontrolę nad informacjami o nas, jakie pojawiają się w Internecie. Jednocześnie poprawia pozycję strony w wyszukiwarce i zwiększa widoczność firmy.

Blogi firmowe są uważane za wiarygodne źródło informacji

Tak odpowiedziało 80% respondentów Badania Blogosfery Firmowej 2014. Prawdopodobnie dlatego, że każdy z nas zdaje sobie sprawę, że wszystkie recenzje w prasie są na różne sposoby „sponsorowane”. Dlatego wolimy przeczytać uczciwą informację, o której z góry wiemy, że nie jest niezależna.

Treści do mediów społecznościowych

Kiedyś prowadzenie Fanpage na Facebook oznaczało zbieranie fanów po to, żeby mieć później do nich łatwy dostęp komunikacyjny. Nikt nie myślał wtedy, że strona na Facebook to zupełnie obce, niekontrolowane przez właściciela fanpage’a środowisko. A gigant szybko o tym przypomniał, ograniczając zasięgi organiczne i każąc sobie płacić za dostęp do fanów marki. I co teraz? Płacić za każdy komunikat?

Rozwiązaniem jest prowadzenie bloga firmowego. Dzięki leadom wpisów z bloga publikowanym i promowanym na Facebook przyciągamy fanów bezpośrednio do strony firmowej. I przyzwyczajmy ich do korzystania z w pełni kontrolowanego środowiska, uzyskując bezpośredni dostęp do potencjalnych klientów, których już nikt nam nie zabierze. W efekcie płacimy Facebookowi mniej, uzyskując więcej lojalnych ambasadorów marki. Proste, prawda?

Codzienna komunikacja z konsumentem

Aby dokonać sprzedaży trzeba przypominać konsumentowi o istnieniu firmy i poczekać, aż będzie gotowy do zakupu. Wysyłając mu w mailingu co jakiś czas tą samą ofertę budzimy wyłącznie irytację, a kolejny mailing trafia do spamu. Zupełnie inaczej się dzieje, jeśli wysyłamy mu newsletter z informacjami, które pomagają rozwiązywać codzienne problemy. Zainteresowanie nimi sprawia, że marka pozostaje przez długi czas w świadomości potencjalnego konsumenta – do momentu, w którym będzie on gotowy do zakupu. Wtedy nasz produkt będzie „pierwszym wyborem”.

Fundament działań internetowych

Prowadzenie bloga firmowego jest obecnie fundamentem prowadzenia komunikacji marketingowej w internecie. Pozwala utrzymać spójność komunikacji marki, informuje i inspiruje dziennikarzy piszących o danym rynku, stanowi doskonały punkt wyjścia do pojawiania się na formach internetowych w kampaniach buzz marketingu. Co więcej – raz stworzone treści pozostają już na zawsze w Internecie, bardzo długo budując wizerunek i reputację firmy. Dzięki temu blog firmowy jest najefektywniejszym kosztowo medium reklamowym firmy.

Krótko mówiąc - warto prowadzić bloga firmowego.



ZAMÓW KONSULTACJĘ CONTENT MARKETING

KLIKNIJ



Nie należy zapominać, że blog może mieć naprawdę wiele funkcji i być maszynką do zarabiania pieniędzy dla działalności e-commerce. Krótkie opracowanie warte uwagi: http://brandpro.pl/jak-stworzyc-blog-firmowy-ktory-zarobi-rozpromuje-i-pomoze-klientom

dodany przez Karol P., 06-02-2017 10:56:08


KATEGORIA: Content Marketing

ŚCIĄGNIJ E-BOOKA

STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU