O czym pisać w e-magazynie internetowym

Autor ,

To jest pytanie, jakie spotykamy najczęściej rozmawiając z klientami. O czym właściwie pisać? Jeśli firma jest na ciekawym i innowacyjnym rynku to jeszcze nie jest źle. Ale co o czym stworzyć infografikę dla producenta papieru toaletowego? O czym powinny pisać firmy przetwarzające odpady przemysłowe? Albo huty stali?

Szukałem ostatnio porad w tym zakresie w różnych miejscach, w których wypowiadają się guru marketingu. Najczęstszą odpowiedzią jest „pisz o tym, co interesuje Twojego konsumenta”. Super. Tylko rzadko którego konsumenta interesuje kwestia papieru toaletowego i zgłębianie tego tematu do granic możliwości. Czy to oznacza, że producenci papieru stoją pod ścianą? Że w epoce Internetu papier stał się niepotrzebny? Chyba nie do końca, jak pokazuje przykład poniżej:

Na szczęście Internet i skoncentrowanie na wydajności nie pozbawił wielu ludzi kreatywności. Jedna z firm produkujących papier toaletowy (oczywiście w USA…) wypuściła aplikację na iPhone oceniająca czystość toalet publicznych oraz ich lokalizacje. Chyba każdy z nas miał kiedyś w obcym mieście problem ze znalezieniem toalety. W dodatku jeszcze czystej… A dzięki aplikacji mamy dostęp w każdej chwili do ustronnego miejsca, pod warunkiem, że któryś z użytkowników aplikacji już był tam przed nami. Stworzyło to jednocześnie doskonały temat do pisania o czystości czy wystroju ustronnych miejsc na całym świecie. Nie mówiąc o tym, że stanowi to doskonałe źródło informacji dla dziennikarzy piszących przecież o podobnych problemach społecznych. I bang – nagle pojawia się w poważnej prasie temat papieru toaletowego.

Oczywiście w tym temacie pojawiło się kilka wariacji – na przykład aplikacja „Places I’ve Pooped”, czyli miejsca w których… no właśnie. Nie ma to jak właściwie oznaczyć teren. Można też tam dokładniej sam fakt opisać.

Jest też aplikacja dla kinomanów – Run Pee. W zależności od tego, jaki film oglądamy, aplikacja podpowie kiedy pójść do toalety, żeby na pewno nie stracić ważnej sceny w filmie. Dziwne, ale w sumie niezwykle pożyteczne.

Ostatnią odsłoną aplikacyjną dla papieru toaletowego są wyścigi Paper Racing. Można w niej ścigać się z przyjaciółmi, kto pierwszy zużyje rolkę papieru toaletowego. Jest oczywiście darmowa, ale przeglądając ją zastanawiałem się kto właściwie z niej korzysta… Chyba jednak nie wejdę w ten temat.

Najśmieszniejsze w tym wszystkim jest fakt, że producent papieru toaletowego praktycznie powinien pisać o wszystkim. Większość światowej męskiej populacji do toalety idzie zwykle ze smartphonem albo tabletem, bo tam można wreszcie w spokoju poczytać. Na przykład opowiadania w odcinkach, z których każdy czyta się około 10 minut. Albo krótkie analizy rynkowe.

W zasadzie wydawałoby się, że produkując papier toaletowy nie ma sensu tworzyć e-magazynu firmowego czy aplikacji. A tymczasem ich stworzenie może bardzo pomóc w rozpoznawalności marki, stworzyć viralową kampanię marketingu szeptanego czy po prostu – przyzwyczaić odbiorców do marki, co spowoduje, że zostaną jej ambasadorami. Może nie ambasadorami papieru toaletowego, ale toaletowych newsów – dlaczego nie? Najważniejsze to uświadomić sobie, że zawsze jest o czym pisać. Z jakiegoś powodu ludzi interesuje nasz produkt i nasza firma. 



ZAMÓW KONSULTACJĘ CONTENT MARKETING

KLIKNIJ



Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ

KATEGORIA: Content Marketing
TAGI: pisać

ŚCIĄGNIJ E-BOOKA

STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU