Zarabianie na blogu: Google Analytics

Autor ,

Wielu blogerów prowadzi bardzo ciekawe blogi. Poza swoją pasją zapominają jednak o najważniejszym - monitorowaniu czytelników i sprawdzaniu zainteresowania. Bardzo wiele blogów nie ma w ogóle zainstalowanych kodów Google Analytics, co jest podstawowym błędem. Zarówno z punktu widzenia monitorowania czytelników, jak i współpracy z markami.

Co to jest Google Analytics?

Jest to darmowe oprogramowanie Google, analizujące ruch na stronach internetowych. Dzięki niemu wiadomo ile osób odwiedza daną stronę, jak długo na niej pozostaje. Możemy sprawdzić skąd trafili do witryny czy bloga, co dokładnie ich zainteresowało. Jest to podstawa obecności w Sieci - dzięki niej wiemy co jest atrakcyjne dla czytelników i czy w ogóle ktoś nas odwiedza. Dlatego często jesteśmy zszokowani, że blogerzy na swoich blogach nie mają zainstalowanego kodu GA. To tak, jakby dobrowolnie skazywać się na ślepotę.

Część z Was powie - "Ale przecież moja platforma <tu wstaw nazwę> pokazuje mi ilu mam czytelników." I będziecie mieli rację. Tylko, że jest to bardzo ograniczona analityka, która niewiele mówi o efektach działań czy przepływie użytkowników.

Po co mi Google Analytics?

W przypadku prowadzenia bloga najważniejsze są informacje dotyczące czytelników. Ilu ich jest? Jak często zaglądają na bloga? Jak często na nim zostają? Które artykuły są dla nich bardziej interesujące, a które mniej? Skąd trafili na bloga? To wszystko stanowi kluczowy element prowadzenia interesującej komunikacji z czytelnikami i stanowi o powodzeniu bloga lub jego klęsce. Bloger tak naprawdę jest wydawcą, redaktorem naczelnym swojego medium. I powinien dbać o swoich czytelników.

Z drugiej strony Google Analytics jest podstawą do zarabiania na blogu. Im więcej czytelników ma blog, tym łatwiej pozyskać wpisy sponsorowane czy marki do współpracy. Działy marketingu firmy i agencje PR chcą współpracować z blogerami, którzy mają dużo odbiorców, bo to im gwarantuje szerokie dotarcie i przełożenie na sprzedaż. A Google Analytics jest dla nich najważniejszym narzędziem dokumentującym efektywność bloga.

Z trzeciej strony - każdy promuje swojego bloga. Analityka pozwala zobaczyć, które formy promocji są najskuteczniejsze. Czy najwięcej ludzi przychodzi z postu promowanego na Facebook czy Instagram? A może z platformy promocyjnej, jak BlogBooster? Przyciąganie czytelników kosztuje - pracę, a czasami żywą gotówkę. Dlatego warto wiedzieć co jest efektywne, a co nie.

Jak zainstalować Google Analytics?

Nie, o tym już nie będziemy pisali. Sami to znajdziecie w dowolnym zakątku Internetu. Napisała o tym np. Teresa, napisał Artur, napisała pomoc Google. Warto to zrobić, jeśli rzeczywiście chcecie zarabiać na blogu. Inaczej będzie bardzo trudno przekonać kogokolwiek do współpracy.



ZAMÓW KONSULTACJĘ CONTENT MARKETING

KLIKNIJ



Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ

KATEGORIA: Content Marketing

ŚCIĄGNIJ E-BOOKA

STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU