Cristiano Ronaldo – kampania słuchawek ROC by Monster

Autor ,

Pod koniec 2015 roku Monster wspólnie z Cristiano Ronaldo stworzył słuchawki ROC by Monster – specjalną serię, skierowaną do fanów futbolu. Aby przebić z reklamą w clutterze internetowym stworzono kampanię content marketingową na bazie filmu z Cristiano Ronaldo w roli głównej. W ramach tworzenia podstawy contentowej przebrano CR7 za bezdomnego, który gra w piłkę na centralnym placu w Madrycie. Jego zadaniem było wciąganie przechodniów w interakcję i skłanianie ich do gry. Całość była kręcona z ukrytej kamery, co jest typowe dla „prank advertising”.

Początkowo wzbudzał niewielkie zainteresowanie – dopiero, kiedy nastolatek włączył się aktywnie do gry, Ronaldo postanowił się ujawnić. Natychmiast zaczął się wokół niego kręcić tłum ludzi, robili sobie z nim zdjęcia i filmy, dzwonili do znajomych.

Przygotowanie kampanii 

Film został zmontowany w kilka różnej długości spotów, które posłuży do prezentacji na YouTube oraz Facebook. Na samym końcu filmu znalazło się przekierowanie na stronę ebay.com/roc, dedykowaną specjalnej serii słuchawek. Ale film to nie wszystko. Żeby „zaskoczył” został wypromowany na platformach społecznościowych. Jednak przy tak dobrym materiale content marketingowym, koszty promocji były ułamkiem tego, co trzeba by było zainwestować w standardową kampanię reklamową.

Realizacja

Wykorzystanie Cristiano Ronaldo jest typowym zastosowaniem celebryty, w żargonie contentowym zwanej „influencerem”. Nie musi on być koniecznie celebrytą – bardzo często wykorzystuje się YouTuberów, blogerów czy osoby znane tylko w wąskim środowisku. Jednak to nie osoba jest najważniejsza, a pomysł na jej wykorzystanie, co doskonale widać w tej kampanii:

Widoczne efekty

Content marketing pozwala osiągać doskonałe efekty reklamowe przy wykorzystaniu ułamka środków przeznaczanych na tradycyjne kampanie reklamowe. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, skontaktuj się z nami. Chętnie pokażemy co w dziedzinie content marketingu robi Twoja konkurencja. A wierz nam – na pewno działają.

A tu trochę więcej o tej historii:

 



ZAMÓW KONSULTACJĘ CONTENT MARKETING

KLIKNIJ



Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ

KATEGORIA: Inbound Marketing
TAGI: Ronaldo

ŚCIĄGNIJ E-BOOKA

STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU