Planeta Warka, czyli jak Grupa Żywiec kreuje idealny męski świat

Autor ,

Z początkiem roku Grupa Żywiec wystarowała z kampanią – Planeta Warka. Marka, która od dawna jest zaangażowana w sponsorowanie futbolu, także i tym razem zbudowała konsekwentną narrację do swojej grupy docelowej. Tym razem Warka odwołała się do stereotypów i stworzyła opowieść o wyidalizowanym świecie mężczyzn, którego jest elementem. W tym celu wykorzystano content marketing, do którego wprowadzenie stanowiły standardowe działania reklamowe.

Kampania przebiega w kilku etapach. Pierwsza odsłona miała miejsce pół roku przed Euro 2016. Pod hasłem „Planeta Warka” zostały wyemitowane spoty reklamowe, które były skierowane do fanów piłki nożnej. W zabawny sposób odwoływały się do ukrytych męskich pragnień – przedstawiały odległą krainę, w której każdy mężczyzna jest szczęśliwy: jego mieszkanie ma bezpośrednie wyjście do pubu, kończy pracę o 17, otaczają go piękne kobiety i w komfortowych warunkach może oglądać mecze ulubionej drużyny. Sami zobaczcie:

Uruchomienie portalu PlanetaWarka24.pl

Marka wyemitowała kolejne spoty, które zasięgiem obejmowały ogólnopolskie media i kanały tematyczne, Internet, w tym Youtube i Vimeo. Istotnym krokiem była kampania digitalowa. Warka uruchomiła serwis content marketingowy PlanetaWarka24, zawierający  informacje z wyimaginowanej krainy. Abstrakcyjne, pełne humoru newsy, które pośrednio odwołują się do rzeczywistych wydarzeń miały za zadanie zbudować wokół kampanii społeczność. Z serwisu PlanetaWarka 24 odbiorcy mogą dowiedzieć się m.in. o tym, że program 500+ obejmuje każdego kibica a gry komputerowe zostają wprowadzone do oficjalnego programu Igrzysk.

Social media, czyli Youtuberzy i konkurs

W trzecim etapie marka Warka postawiła na interakcję i ogłosiła internetowy konkurs konsumencki „Warka podaje piłkę”, w którym zainteresowani mogli wygrać bilety na finał UEFA Europa League w Szwajcarii. Równocześnie zaproszono do udziału Youtuberów – specjalistów od majsterkowania, z kanału „5 sposób na..”. Zainspirowani męskim światem Warki volgerzy przygotowują cykliczne filmiki "5 sposobów na... MĘSKI ŚWIAT", w których publikują patenty na proste wynalazki, które pomogą każdemu wykreować własną Planetę Warka. Tylko wypróbujcie:

Chwytliwe marzenie z telewizyjnego spotu, zostało przeniesione do internetu. Dodatkowo dzięki działaniom content marketingowym, virusowym oraz wsparciu kanałów social media Grupa Żywiec stworzyła pełną emocji historię wokół własnego produktu oraz zgromadziła wokół niej społeczność. I to właśnie jest doskonały content marketing, w którym opowieść jest prowadzona w długim okresie i pozostaje ciekawa dla odbiorców.



ZAMÓW KONSULTACJĘ CONTENT MARKETING

KLIKNIJ



Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ

KATEGORIA: Inbound Marketing

ŚCIĄGNIJ E-BOOKA

STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU