Contentowe działania marki Jacobs poprzedziły spoty reklamowe. Następnie akcje zostały przeniesione w przestrzeń internetową. W ramach kampanii uruchomiono serwis Przepisynakawe.pl, w którym przepisy są nie tylko opisywane, ale i prezentowane w formie zdjęć i wideo). Dodatkową korzyścią dla użytkowników strony w pierwszych odsłonach kampanii była możliwość przesłania znajomym spersonalizowanego wideo, w którym Anna Starmach przyrządza kawę specjalnie dla wybranej osoby (dział Poczta Kawowa). Przypomnijmy pierwsze odsłony kampanii:
Moc infuencera
Udział znanej osoby w kampanii marki Jacobs odniósł pożądany efekt. W najnowszej kreacji do gwiazdy TVN dołącza kolejna znana osoba – Mateusz Gessler. Marka Jacobs umiejętnie wykorzystują fakt, że celebryci współpracują razem w programie telewizyjnym „Masterchef Junior”. Zatem ich wspólny udział w contentowej kampanii Jacobs wzmacnia przekaz marki.
Jacobs – budowa contentu
Strona przepisynakawe.pl jest prawdziwą kopalnią interesujących receptur dla kawoszy. To znakomity przykład branded content, ponieważ zawiera wiele inspirujących przepisów z wykorzystaniem produktu marki Jacobs. Czytelna, prostą nawigacja zaprasza odbiorców do interakcji – treści można szerować w mediach społecznościowych, a poszczególne przepisy oceniać i komentować. Ponadto serwis marki Jacobs zamieszcza porady baristyczne dotyczące przygotowania, parzenia kawy, ubijania mleka etc.
Efekt - serwis w okresach aktywności reklamowej odwiedza ponad milion unikalnych użytkowników. Ale nawet bez kampanii wiernych czytelników i konsumentów kawy Jacobs jest ponad 200 tys. (dane szacunkowe na podstawie zewnętrznych serwisów oceniających ruch).