Sprite: Green Eyed World – jak skutecznie wykorzystać potencjał Youtube

Autor ,

Innowacyjna kampania koncernu Coca-Cola z 2009 roku pokazała na czym polega prawdziwy storytelling i content marketing. To było nowe podejście do reklamy. Marka Sprite uruchomiła projekt Green Eyed World, w którym budżet przeznaczyła na promocje początkującej artystki – Katie Vogel. W krótkich filmikach wyświetlanych na Youtube widzowie śledzili losy młodej mieszkanki Londynu marzącej o karierze piosenkarki.

 

Green Eyed World – 20 odcinkowy miniserial emitowany na kanale YouTube przedstawiał życie Katie Vogel, jej relacje i pierwsze kroki w muzycznym świecie. Kandydatka do serialu została przesłuchań talentów. Kilkuminutowe odcinki Green Eyed Word były emitowane przez pół roku. Główna bohaterka komunikowała się z widzami za pośrednictwem bloga wideo i social media. Marka Sprite wykorzystała możliwości nowych technologii, w tym API Facebook Connect na kanale serwisu video.

Przypominamy pierwsze odcinki:

Green Eyed World – interakcja z widzami

Internetowy miniserial marki Sprite został świetnie zintegrowany z social mediami. Najważniejsza okazała się integracja pomiędzy YouTube i Facebookiem. Dzięki API Facebook Connect udało się stworzyć społeczność wokół serialu i zaangażować odbiorców w jego życie. Widzowie mogli reagować na filmiki, komentować lub głosować. Podczas emisji odcinków aktywne były okienka dialogowe w mediach społecznościowych. Warunkiem było zalogowanie do Facebook'a, aby użytkownicy mogli komentować odcinki serialu z poziomu swojego konta.

Sprite buduje sieć fanów

Marka Sprite, która w projekcie Green Eyed World występowała na drugim planie, stała się towarzyszem głównej bohaterki. Pomagała jej odnaleźć się w nowych realiach, jednocześnie niczego jej nie narzucała. Historia młodej dziewczyny była opowiedziana w naturalny sposób, ale z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Marce Sprite udało się zbudować spójną narrację i wiarygodny związek między brandem a bohaterką. Wprowadziła komunikację z grupą odbiorczą na nowy, pogłębiony poziom.

Internetowa kampania marki Sprite była wspierana przez outdoor, bezpośrednie działania sprzedażowe oraz specjalną aplikację przygotowaną na iPhone. Do tej pory projekt Green Eyed World jest uważany za majstersztyk storytellingu oraz doskonałego wykorzystania narzędzi jakie daje internet.

 

 

 



ZAMÓW KONSULTACJĘ CONTENT MARKETING

KLIKNIJ



Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ

KATEGORIA: Inbound Marketing

ŚCIĄGNIJ E-BOOKA

STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU