„Dom z pomysłem”: jak Leroy Merlin uratował projekt dzięki internetowi

Autor ,

Jeszcze w 2008 roku pod hasłem „Dom z pomysłem” krył się jedynie magazyn. Teraz to nagradzana kampania, której twarzą są klienci. I nawet jeśli przekręcają oni nazwę sklepu, to znają hasło „Bądź bohaterem w swoim domu".

Od kilku lat Leroy Merlin szukał pomysłu na siebie. Miał atrakcyjną ofertę, dobrze zlokalizowane sklepy, ale trudną i ciężką do wymówienia nazwę, którą wielu klientów nagminnie przekręcało.

W 2008 roku sklep wydawał głównie magazyn „Dom z pomysłem”. Pismo w większości nakładu było dostępne w sklepie, dla klientów programu lojalnościowego „Dom” – za 1 grosz, dla pozostałych – za 4,90 zł. Magazyn "Dom z pomysłem" nie był jednak tak wyczekiwany jak chociażby katalog wydawany przez sieć IKEA.

Sieć rozpoczęła więc budowanie marki poprzez udaną kampanię „Też bądź bohaterem w swoim domu” będąca uzupełnieniem idei magazynu "Dom z pomysłem". Ktokolwiek zobaczył reklamę sklepu miał wrażenie, że aranżacja, remont, naprawianie domowych usterek są niezwykle atrakcyjnym i najciekawszym zadaniem do wykonania w domu. Sklep odczarował myślenie o remoncie jako o smutnym obowiązku.

Marce udało się zaangażować klientów

I tak oto zaczęliśmy poznawać wspaniałych bohaterów-klientów, którzy zaczęli dzielić się swoimi wyczynami na stronie bohaterdomu.pl. Jedni chwalili się uszytą poduszką, inni tym, że zrobili domek dla dziecka, kolejni tarasem, odnowionymi taboretami czy pomalowanymi ścianami.

Historii z dnia na dzień przybywało, a autorzy najciekawszych opowieści zostali zaproszeni przez Leroy Merlin do wystąpienia w reklamach telewizyjnych. W 2014 roku poznaliśmy chociażby Alicję Pasierbińską z Opola – pasjonatkę majsterkowania – i Piotra Szczekowskiego, który pasję odnalazł w remontowaniu starej górskiej chaty.

W tym roku zaś spotu doczekała się para młodych ludzi, którzy zdecydowali się urządzić cztery kąty w starej fabryce pod Warszawą. Historia Oli i Grzegorza - tworzących swój autorski dom z pomysłem - od kilku miesięcy krążyła po mediach społecznościowych. Na popularnych portalach pojawiły się artykuły opisujące ich plany, a internauci kibicowali niezwykłemu przedsięwzięciu. Kiedy para podzieliła się planami także na prowadzonym przez Leroy Merlin portalu została zaproszona do udziału w kampanii przewidzianej na 2016 rok.

Joanna Próchnicka, senior manager ds. komunikacji zewnętrznej Leroy Merlin Polska skomentowała ich wybór bohaterów tak: „Stwierdziliśmy, że ich odwaga i chęć zrealizowania niezwykłego marzenia doskonale wpisuje się w naszą ideę domowego bohaterstwa i stanowi doskonały materiał na kolejną odsłonę kampanii Bohater Domu. Postanowiliśmy towarzyszyć naszym bohaterom w procesie realizacji i w ten sposób dostarczyć inspiracji kolejnym Bohaterom. Zachęcić ich do podejmowania wyzwań.”

Kampania została ozłocona

Idea kampanii została doceniona przez klientów, którzy nieustannie chętnie dzielą się bohaterskimi czynami w internecie. Sieć została nagrodzona złotym EFFIE 2015 w kategorii Long Term Marketing EXCELLENCE.

Wyjątkowość kampanii polega bowiem na tym, że sieci udało się pokazać, że remont, aranżacja wnętrz to coś więcej niż prozaiczne wbijanie gwoździa w ścianie. Leroy Merlin udowodniło, że urządzanie wnętrza może dawać satysfakcję, być sposobem na wyrażenie siebie i naszych emocji. To jak mieszkamy mówi przecież wiele o nas samych. Sklep pozwala nam się jak najlepiej wyrazić.

I nawet jeśli klienci wciąż przekręcają nazwę sklepu, to znają hasło „Bądź bohaterem w swoim domu”.



ZAMÓW KONSULTACJĘ CONTENT MARKETING

KLIKNIJ



Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ

KATEGORIA: Content Marketing
TAGI: Leroy-Merlin

ŚCIĄGNIJ E-BOOKA

STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU