Czym jest format Facebook Lead Ads

Autor ,

Reklamy kontaktowe Facebooka (Leads Ads) to atrakcyjny format dla wielu biznesów - zarówno tych o globalnym zasięgu, jak i tych lokalnych. Nie kosztują fortuny, a opcje targetowania są w nich wyjątkowo rozbudowane i dokładne, dzięki czemu znalezienie nowego klienta staje się dziecinnie proste.

Facebook Lead Ads to format kampanii  reklamowej stworzony specjalnie na urządzenia mobilne, którego zadaniem jest zbierani nowych leadów, czyli potencjalnych klientów.  To za sprawą reklam kontaktowych, wdrożonych rok temu przez zespół Marka Zuckerberga, firmy pozyskać mogą dane kontaktowe przyszłych klientów oraz inne informacje przydatne w strategii. Tym, co innowacyjne w teamie Facebooka było usunięcie konieczności odwiedzenia zewnętrznej witryny - opcji, która wytrącała największą ilość konwersji. W Lead Ads wszystko dzieje się w obrębie Facebooka.

A jak to dokładniej wygląda? Otóż po kliknięciu w reklamę tego formatu otwiera się formularz, wypełniony podstawowymi danymi z Facebooka. Użytkownik nie musi więc uzupełniać okienek, wpisując swoje imię, nazwisko czy adres mailowy - wszystko jest już gotowe. Reklamodawca może dodatkowo dostosować ten formularz do celów prowadzonej kampanii, wybierając jakie pytania mają się w nim znaleźć. I tu ważna uwaga: Lead Ads nie pozwala firmom na otrzymanie żadnych danych klienta przed ostatecznym zatwierdzeniem formularza, co zapewnia większe poszanowanie prywatności użytkowników Facebooka. Dodatkowo pola w formularzu mogą być modyfikowane w dowolnym momencie. Link przekierowujący do strony z ofertą pojawia się na końcu.

Lead Ads umożliwiają nam zbieranie bezpośrednich informacji kontaktowych klientów, którzy są zainteresowani naszą ofertą. Za pomocą tych informacji stworzyć możemy grupy podobnych odbiorców (lookalike’i), co pozwala na dokładniejsze stargetowanie swoich płatnych kampanii. Dodatkowo zachęcamy klientów do wejścia na stronę z naszą ofertą, co powoduje wzrost konwersji. Dzięki ograniczeniu uciążliwego wypełniania formularzy na urządzeniach przenośnych kontakt użytkownik-firma stał się znacznie prostszy, a zebrane za pomocą tego formatu leady mogą być użyte w późniejszych kampaniach, w tym w kontakcie bezpośrednim z klientem. Stosując format Lead Ads zauważyć można również znaczny spadek współczynnika cost-per-lead.

Stosując reklamę kontaktową należy pamiętać czemu ona dokładnie służy. Jak sama nazwa wskazuje - nie skupia się ona na sprzedaży, a na poszerzeniu grona naszych odbiorców, na prezentacji oferty i na pozyskaniu dokładniejszych danych swoich potencjalnych klientów.  Tworzenie bazy mailingowej, ankietowanie klientów, zapraszanie na eventy, szkolenia, webinary, badanie rynku wśród klientów - to wszystko staje się o niebo prostsze za sprawą Facebook Lead Ads.



ZAMÓW KONSULTACJĘ CONTENT MARKETING

KLIKNIJ



Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ

KATEGORIA: Social Media

ŚCIĄGNIJ E-BOOKA

STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU