3 pomysły na wykorzystanie User-Generated Content w kampanii marketingowej

Autor ,

User-Generated Content, czyli treści tworzone przez użytkownika to ponad 80% contentu w internecie. To nie żart. Daje to możliwości, które wręcz proszą się o wykorzystanie w kampanii reklamowej.

 

 Liczby nie kłamią. User-Generated Content może mieć ogromny wpływ na budowanie reputacji marki i relacji z konsumentami

  • Niespełna 6 godzin dziennie - tyle milenialsi spędzają czasu, pochłaniając treści kreowane przez innych użytkowników
  • 80% treści w internecie to treści tworzone przez użytkowników
  • Filmy tworzone przez internautów cieszą się 10-krotnie (!) większą liczbą wyświetleń niż te tworzone przez firmy
  • 59% użytkowników cieszy się, mogąc dzielić się stworzonymi treściami w zamian za nagrodę

User-Generated Content to szansa, która pojawia się przy planowaniu strategii marketingowej. Istnieje wiele sposobów na wykorzystanie treści tworzonych przez użytkowników dla wykreowania wizerunku własnej marki. Oto 3 pomysły na posadzenie użytkownika w fotelu storytellera własnej firmy.

 1: Wykorzystanie opinii użytkowników na stronie marki

Opinie i recenzje pomagają. Zarówno te pozytywne jak i negatywne. Dzięki pozytywnym użytkownik, świadomie bądź nie, działa dla marki o wiele bardziej skutecznie niż agencje pr-owskie dla swoich zleceniodawców. Dlaczego więc tego nie wykorzystać? Oddzielna przestrzeń przeznaczona na cytaty użytkowników na stronie startowej marki uwiarygodni treści przez nią zamieszczane, dodatkowo podkreślając ich znaczenie dla konsumenta. 

A co z krytyką? Ją też, wbrew pozorom, można świetnie wykorzystać. Under Armour w kampanii #IWillWhatIWant pokazał jak to robić. W jednym z filmów z gwiazdą kampanii Gisele Bundchen wyświetlane są, poza pozytywnymi również krytyczne wpisy z twittera pod adresem aktorki.

 

2: Stwarzanie możliwości do pokazania talentu

Obserwatorzy i fani marki skrywają w sobie różne talenty, którymi często dzielą się z innymi użytkownikami na forum poszukując aprobaty, popularności, albo po prostu dla zabicia czasu. Świadome zjawiska firmy, nie tylko stwarzają dla nich forum, dając im miejsce i wolność dzielenia się talentami, ale też wynagradzają ich za to. Wypadkową, tylko lub aż, tego rachunku jest właśnie User-Generated Content. I tak na przykładzie firmy odzieżowej French Connection, która stworzyła w ramach konkursu dla swoich użytkowników możliwość nagrania reklamy w postaci filmu, widać wyraźnie jak duże zyski może przynieść wykorzystanie tej strategii. Kampania bowiem w pierwszym roku przyniosła zyski w postaci 1,3 miliona transakcji.

 

3: Wykorzystanie influencera

 W lipcu 2015 roku przy okazji festiwalu Audioriver Coca-Cola Polska podjeła wspołprace z 3 influencerami - Robertem Pasutem, Rafałem Masnym i Czarkiem Jóźwikiem, innymi słowy Abstrachuje. Cała zabawa polegała na udostępnieniu youtuberom snapchatowego konta Coca-Coli na czas trwania festiwalu. Abstrahując od przykładu, takie działania są dobre, nie tylko z punktu widzenia pozyskiwania nowych konsumentów np. przy okazji odbioru w nowej grupie społecznej. Pozwalają również ugruntować swoją pozycję na istniejącym już rynku.

 

 

 

User-Generated Content to przede wszystkim transakcja.  Marka daje użytkownikowi możliwość pokazania siebie, na kanale oglądanym przez setki ludzi. Dzięki temu pozyskuje autentycznego ambasadora, który mówi głosem wszystkich konsumentów. Jest „prawdziwy” i zaangażowany, co przekłada się na wizerunek firmy i przyciąga kolejnych, podobnych odbiorców. Efekty widać natychmiast, również w postaci zwiększonej sprzedaży.



ZAMÓW KONSULTACJĘ CONTENT MARKETING

KLIKNIJ



Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ

KATEGORIA: Content Marketing

ŚCIĄGNIJ E-BOOKA

STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU