Przyszłość to krótkie filmy, ale...

Autor ,

Wideo to obecnie oczywistość jeśli chodzi o kampanię reklamową. odbiorcy chętniej patrzą na infografikę, zdjęcie, obraz, a już w szczególności ten ruszający się. Jednak o ile filmy to coś, co teraz jest na topie, o tyle przyszłość to krótkie filmy.

Short-form video content, bo o tym właśnie mowa, jest przyszłością contentu tworzonego w internecie.

 

Ostatnimi czasy short-form video content zanotował dużą tendencję wzrostową. Badania przeprowadzone przez Animoto pokazują, że ponad 76% małych firm potwierdza znaczny wzrost wyników sprzedaży dzięki short-form video content. Ponadto aktywność na portalach społecznościowych takich jak facebook czy twitter, bez filmów jest niekompletna i ledwo zauważalna. Jeśli oczywiście mówimy o koncie firmy. Pytanie nie brzmi zatem czy wykorzystać filmy w kampanii, a raczej jak długie mają być i co w nich zamieszczać?

 

Zanim ja zdecyduję się otworzyć jakiś film zawsze patrzę na jego długość. I wiem, że nie jestem sam. Jeśli trwa on powiedzmy 5 minut to napewno go nie odtworzę, chyba że jego tematyka jest moim „oczkiem w głowie”. Dlaczego? Bo nie mam na to czasu, a raczej nie chce go po prostu marnować. I tutaj dochodzimy do kwestii długości filmu. Według Vidyard 56% filmów tworzonych przez firmy trwają poniżej 2 minut. Natomiast 53% filmów, które trwają do 90 sekund jest oglądanych do końca. „Okej, ale 90 sekund to za mało” ciśnie się na usta. Zgadzam się, ale nie do końca... Bowiem jeśli chodzi o film-reklamę na facebooka jest to bardzo dużo i bardzo dużo można w tym filmie zawrzeć. Less is more jak widać na przykładzie volvo

Jednak jeśli mówimy o rozmowie z odbiorcą może być to za mało. Film może, ale nie musi być dłuższy jednak powinien spełniać jedno z 3 założeń: 

  1. Powinien być nagrany na zasadzie poradnika, przepisu, pomocy

  2. Powinien odpowiadać na pytania - Q&A

  3. Powinien pokazywać życie marki „za kulisami”

 

Reasumując, short-form video to najlepsze narzędzie do wykorzystania w strategii marketingowej. Ludzie będą oglądać filmy 90-sekundowe bo nie są za długie i nie będą postrzegać ich jako zmarnowany czas. To powinna być myśl przewodnia kampanii jeśli chodzi o filmy. Jednak raz na jakiś czas wskazane jest nagrać coś dłuższego. Pokazać odbiorcy, że firma nie jest czymś odległym i że jest w stanie pomóc, odpowiedzieć i doradzić.



ZAMÓW KONSULTACJĘ CONTENT MARKETING

KLIKNIJ



Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ

KATEGORIA: Content Marketing
TAGI: Film

ŚCIĄGNIJ E-BOOKA

STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU