Pokolenie X, czyli jakich treści szuka druga największa grupa w internecie

Autor ,

Pokolenie X to ludzie urodzeni od połowy lat 60-tych do wczesnych lat 80-tych. Byli świadkami rewolucji technologicznej i pamiętają świat sprzed internetu, jednak byli na tyle młodzi by móc zaadaptować się do nowych realiów. Jak wykorzystać ich aktywność w internecie?

 

Według niektórych źródeł pokolenie X to druga największa grupa używająca internetu zaraz po millenialsach. Spędzają najwięcej czasu w internecie w ogóle. Mnóstwo czasu przeznaczają na aktywność na YouTube. Co oglądają? Jak do nich dotrzeć?

 

1. Nostalgia

Pokolenie X bardzo często ogląda filmy odnoszące się do przeszłości. Do wydarzeń politycznych, do mody, do tragedii, do znanych gwiazd z dawnych lat.  Oglądają nawet stare reklamy, słuchają jinglów używanych w przeszłości. Dlaczego? Czysta psychologia, zawsze wydaje nam się, że coś co było kiedyś było lepsze. Dobrze jest więc połączyć stare z nowym. Albo po prostu kontynuować tradycję: 

 

 

2. Bycie "na fali" 

Są trzy powody dla których pokolenie X chce zostać na powierzchni. Po pierwsze by wiedzieć co robią ich dzieci, po drugie by mieć z nimi o czym porozmawiać, po trzecie by wiedzieć o czym mówią ich znajomi. Dużo tu o tych dzieciach. Pokolenie X podgląda swoje dzieci i ogląda później to co one, by wiedzieć co się dzieje. A dzieciaki najcześciej oglądają youtuberów, bądź jak ktoś woli influencerów. Powraca tu znów odwieczny temat. Influencerów trzeba wykorzystywać bo nikt jak oni nie pomoże w promocji. Jeśli firma ma produkt, który interesuje i dzieciaków i ich rodziców to wyjdzie na tym podwójnie korzystnie!

 

3. DIY czyli zrób to sam! 

Jest pięć kategorii, które wyszukuje najczęściej pokolenie X: naprawy w domu, gotowanie, używanie i naprawianie szeroko rozumianej technologii, sztuka i rękodzieła, piękno i, nazwijmy to "codzienna pięlęgnacja". I w tym punkcie można zrobić najwięcej. Pokolenie X kupi dokładnie to co zobaczą na filmiku. Więc jeśli firma XYZ produkuje sekatory i chce sprzedawać ich więcej, niech na youtubie wpisze frazę "jak przycinać drzewa owocowe". Sprawdzić oglądalność filmu. Napisać wiadomość do autora. Wysłać paczkę z sekatorem. Koniec kropka. Pokolenie X zachęcone przez autora kupi dokładnie ten sam sekator. Dlaczego? Bo jest już sprawdzony. 

 

Marketerzy często popełniają ten błąd. Nie doceniają pokolenia X jako grupy docelowej, jeśli mówimy o promocji w internecie. Statystyki natomiast mówią zupełnie co innego. Sieć to nie tylko miellenialsi i dzieci z pokolenia Z. Pokolenie X to realni kupujący. Do nich trzeba zwracać się w większym stopniu przy następnej możliwej okazji.

 

 

 

 



ZAMÓW KONSULTACJĘ CONTENT MARKETING

KLIKNIJ



Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ

KATEGORIA: Content Marketing
TAGI: Pokolenie X

ŚCIĄGNIJ E-BOOKA

STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU