Efekt ROPO - co to jest?

Autor ,

Czy ROPO (Research Online Purchase Offline) to kolejne uzasadnienie coraz większych wydatków na reklamę w Internecie?

Internet zrewolucjonizował prowadzenie biznesu, zmieniając całkowicie model procesu zakupowego. Dotychczas ludzie dowiadywali się o produktach z telewizji, radia, prasy lub od znajomych. Obecnie coraz częściej rolę informacyjną spełniają ci ostatni - poprzez media społecznościowe czy mailowo. Ile razy ostatnio widzieliście posta, w którym znajomy zachwala swojego nowego iPhone'a czy laptopa? Albo żali się, że obecny działa słabo? 

Kiedy już dowiemy się, że produkt istnieje (niezależnie skąd) i zaczynamy się nim interesować, pierwszym krokiem jest poszukiwanie w Internecie. Szukamy parametrów, opinii użytkowników, porównania z podobnymi produktami. Nieważne czy to jest ubezpiecznie, konto w banku, nowy samochód, telefon czy firma sprzątająca - na pewno ktoś coś o nich napisał w sieci. Więc pytamy wujka Google'a, wpisując "iPhone 5 opinie", albo "skrzypiąca deska rozdzielcza w VW Passat - co robić". I to jest właśnie pierwszy komponent ROPO - Research Online. Poszukujemy informacji, bardziej lub mniej rzetelnej wiedzy na temat planowanego zakupu. 

W kolejny etapie... idziemy do sklepu. Wcale nie kupujemy od razu w Internecie. Kupując telefon, telewizor czy pralkę chcemy ją zobaczyć. Sprawdzić czy jest ładna i solidnie zbudowana. Zmierzyć czy pasuje do wnęki w łazience. Chcemy porozmawiać ze sprzedawcą i posłuchać jego argumentów, dlaczego powinniśmy kupić akurat tą pralkę a nie inną. Potrzebujemy fizycznego doświadczenia przedmiotu przed zakupem. Dobry sprzedawca jest w stanie wykorzystać nasze zainteresowanie. Tym bardziej, że po pierwszym etapie jesteśmy już wyedukowanym klientem i wiemy, czego od pralki oczekujemy. Wybraliśmy w końcu właściwy model w Internecie, teraz tylko się upewniamy. Dobrze przygotowany sprzedawca potrafi to wykorzystać i sprzedać nam zupełnie co innego. Co nie zmienia faktu, że jest to drugi komponent ROPO - Purchase Offline. 

Jak często sprawdzamy w Internecie a kupujemy off-line? Jakiego typu produktów efekt ROPO dotyczy najbardziej? Czy warto inwestować w komunikację on-line, skoro i tak zakup jest dokonywany w sklepie? Prawidłowość jest jedna - im bardziej skomplikowany produkt, tym silniejszy efekt ROPO. Dlatego zawsze warto edukować klienta w Internecie - to znacząco zwiększa szanse zakupu. Dowiecie się tego wszystkiego z naszej infografiki, umieszczonej poniżej. 

Efekt ROPO

company news



ZAMÓW KONSULTACJĘ CONTENT MARKETING

KLIKNIJ



Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ

KATEGORIA: Inbound Marketing
TAGI: ROPO

ŚCIĄGNIJ E-BOOKA

STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU