Personal Branding - jak zaznaczyć swoją obecność w Internecie

Autor ,

Każdy z nas jest w Internecie, czy tego chce, czy nie. Ktoś na pewno coś o nas napisał w mediach społecznościowych, może wspomniał jakąś rozmowę na blogu. Lub napisał na forum internetowym, że mu pomogliśmy w rozwiązaniu istotnego problemu. Często również sami piszemy bez świadomości, że w sieci nic nie ginie. Nasze prywatne informacje są wykorzystywane w różny sposób, dlatego warto zadbać o swój wizerunek w sieci.

Co to jest personal branding?

Jest to po prostu świadome kształtowanie własnego wizerunku. W erze internetu - niesamowicie ważne. Jak często zdarzyło się Wam "zgooglować" nowo poznaną osobę? Jak często szukaliście zdjęcia osoby, z którą pracujecie głównie przez Internet i telefon? Łatwo było znaleźć te informacje? Powinno to być proste głównie dlatego, że tych informacji będzie szukał przyszły pracodawca, nowo poznany klient, a może nawet dziewczyna przed chwilą poznana w barze (choć to raczej zły znak jeśli chodzi o przyszłą znajomość). Internet wie o nas wszystko, Google potrafi wyśledzić każdy fragment naszej aktywności życiowej. Nie ma problemu, jeśli w Sieci znajdują się tylko pozytywne bądź netutralne informacje osobiste. Trzeba jednak pamiętać, że może o Was napisać każdy, włączając w to nielubianego sąsiada, byłego podwładnego, czy niezadowolonego szefa. Dlatego świadomy personal branding jest niezwykle ważny w czasach internetu - powinniśmy sami kształtować własny wzierunek, aby ludzie postrzegali nas takimi, jakimi jesteśmy w rzeczywistości. Tylko jak to robić? Których kanałów użyć? W jaki sposób to kontrolować i monitorować? 

To prostsze niż sądzisz

Warto zacząć od przejrzenia swoich kanałów w mediach społecznościowych. Sprawdzić co publikujemy na Facebooku (i czy na pewno zawsze robimy to świadomie), przejrzeć informacje na LinkedIn (czyli jak się prezentujemy potencjalnemu pracodawcy), założyć profil na Google+. Ten ostatni głównie po to, żeby treści przez nas publikowane podpisywać własnym profilem - dzięki temu nie będzie wątpliwości czyjego są autorstwa. Jednocześnie Google+ powinien integrować linki do całej Waszej twórczości w sieci - do wszystkich napisanych artykułów i postów blogowych, do wypowiedzi na formach internetowych. Dzięki temu każdy, kto potem wpisze Wasze nazwisko, łatwo odnajdzie własciwą osobę. 

Drugim poziomem wtajemniczenia jest prowadzenie bloga i publikowanie artykułów oraz opinii. Warto to robić - im więcej informacji stworzymy sami, tym mniej damy szansy na pojawienie sie nieautoryzowanych treści. Oczywiście każdemu brakuje na to czasu, czasami weny, a często po prostu nie jesteście na tyle ekstrawertyczni, żeby dzielić swoimi przemyśleniami. To dobrze. Natomiast jeśli macie wysokie stanowisko managerskie, jesteście osobami publicznymi lub chcielibyście być postrzegani jako eksperci w jakiejś dziedzinie - warto publikować. Wytworzone przez Was treści będą czytane przez osoby, którym rozwiążecie jakiś problem. Wasza opinia będzie się liczyć. 

Nie musicie od razu zakładać bloga, publikować można na różne sposoby - możecie napisać gościnnie na stronie innej osoby, stworzyć artykuł ze swojej dziedziny na blog firmowy czy udzielać się w kółku zainteresowań. Ważne, żeby po Waszej aktywności pozostał ślad pokazujący, kim naprawdę jesteście. Wiedza jest najcenniejszym dobrem ludzkości, a dzielenie się nią oznacza dbanie o przyszłość całego społeczeństwa. A w obecnej sytuacji oznacza także dbanie o własną przyszłość, ponieważ budujecie w ten sposób swój wizerunek jako... (no właśnie - jako kogo?). Internet pozwala na świadome wybranie kim chce się być w oczach innych - jeśli tylko będziecie konskwentni w tworzeniu własnego wizerunku i wykorzystacie wszelkie dostępne narzędzia personal branding. A o nich napiszę w kolejnym artykule. 

subiektywnie24.pl



ZAMÓW KONSULTACJĘ CONTENT MARKETING

KLIKNIJ



Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ

KATEGORIA: Inbound Marketing

ŚCIĄGNIJ E-BOOKA

STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU