Inbound Marketing w modelu efektywnościowym

Autor ,

Inbound Marketing to całość działań firmy w Internecie, pozwalająca potencjalnym klientom na odnalezienie oferty. Codziennie ktoś w Sieci szuka produktów i usług, które odpowiadają jego potrzebie - właściwie prowadzona komunikacja firmy pozwala łatwo odnaleźć ofertę. Tylko jak to zrobić?

Witryna nie wystarczy
Internet to obecnie bardzo duży ekosystem. Kiedyś wystarczała witryna internetowa, dobrze zindeksowana przez wyszukiwarkę, a klienci przychodzili do firmy. Szukali ślusarza w Warszawie – znajdowali, klikali, dzwonili albo pisali maila. Obecnie cały ekosystem Internetu składa się z bardzo wielu naczyń połączonych. Główne trzy strefy to wyszukiwarki, media społecznościowe i blogosfera. Wszystkie wpływają na siebie, przenikają się wzajemnie, oddziałują na opinie konsumentów. Jak się w tym odnaleźć i prowadzić sensowny i efektywny marketing internetowy?
 

Media społecznościowe
Specjaliści od mediów społecznościowych powiedzą: „Firma musi być na Facebook” – tylko, że bardzo dużej części firm nie przynosi to oczekiwanych rezultatów sprzedażowych. A co z pozostałymi mediami? Jak zapewnić sobie sensowną obecność na Google Plus, Twitterze, Linked In, Pinterest, Slideshare? W którym kanale Twoja firma powinna być, z którego przyjdzie do niej najwięcej sprzedaży i klientów? Nie można przecież równo inwestować we wszystkie social media, bo można nad tym spędzić pół życia, tysiące złotych i nie osiągnąć żadnego efektu (oj, jakże często spotykamy się z klientami, którzy mówią „facebook nie działa, wydaliśmy 10 tys. na kampanie na FB i nie przyszedł żaden klient"). Dlatego trzeba umieć dobrać właściwą mieszankę portali społecznościowych i zapewnić firmie obecność w nich zgodnie z wcześniej przygotowaną spójna strategią działań – wtedy można spodziewać się rezultatów. Tylko jeśli nie będą one szły w parze z dwoma pozostałymi sferami Internetu, efekt będzie mizerny...

Marketing w wyszukiwarkach
Specjaliści od pozycjonowania w wyszukiwarkach powiedzą: „Tylko wysoka pozycja w Google, na pierwszej stronie, zapewni sprzedaż.”. Tylko pod jakimi hasłami wypozycjonować firmę? Czego tak naprawdę poszukują klienci, kiedy chcą kupić naszą usługę? Samo „bycie” na pierwszej stronie w przypadku wpisania w Google określonych fraz nic nie daje. Często spotykamy się z tym, że firmy są świetnie wypozycjonowane pod hasłami, których... nikt nie szuka. Co więcej – są one wręcz mylące i niezgodne z profilem działalności firmy, a już na pewno nie odnoszą się do unikalnego wyróżnika oferty handlowej. Dodatkowo nie zawsze pozycjonerzy mówią klientom jak ważnym czynnikiem dla Google są wcześniej wspomniane media społecznościowe. I to nie tylko otworzenie tam konta firmowego, ale także „lajki” profilu, „share’y” czyli dzielenie się treścią z profili firmowych oraz komentarze internautów pod postami. Rzadko kto mówi, że Google Plus jest jednym z ważniejszych czynników branych pod uwagę (a teraz z ręką na sercu – czy Twoja firma ma aktywny i dobrze prowadzony profil Google Plus?). No tak, jak zatem dobrze wypozycjonować firmę? Tylko w zgodzie ze strategią komunikacyjna firmy w Internecie obejmującą zarówno pozycjonowanie, media społecznościowe oraz... tak, trzecia sferę, czyli BLOGI!

Blogerzy i blogosfera
Blogerzy powiedzą – „Co z tego, że macie milion fanów na FB, skoro większość z nich firmy od Social Media kupiły na Allegro. Wasi fani totalnie nie angażują się w interakcje z marką. Za to milion czytelników codziennie śledzi mojego bloga.” I to będzie racja. Dlatego firmy angażują coraz większe siły i środki, żeby przyciągnąć uwagę blogerów. Często piszą oni pozytywnie o firmach, zwykle neutralnie, czasem negatywnie, niestety przeważnie niekompetentnie. Bo co z tego, ze firma pojawi się na blogu raz czy dwa i pozyska kilka linków przychodzących? Wpłynie to na pewno na pozycjonowanie i będzie o czym napisać w mediach społecznościowych („Kominek o nas pisze” – a Twój klient myśli: „Ciekawe ile mu za to zapłacili?”). W dodatku skąd wiedzieć którego blogera wybrać? A może wszystkich? I na koniec wysiłków działu marketingu okaże się, że znany bloger napisał o firmie pozytywnie, ale nie wpłynęło to zupełnie na zachowanie konsumentów i postrzeganie marki. Bo oni odwiedzają jego bloga, żeby dowiedzieć się więcej o celebrytach, a nie po to, żeby oglądać zdjęcia nowej lodówki oferowanej przez znanego producenta. I cały wysiłek oraz inwestycja idzie w piach. Ale czy musi?

Marketing w Internecie to wielki labirynt, w którym większość firm się gubi i zostaje zjedzonych przez Minotaura. Inwestują mnóstwo środków, podobnie jak dotychczas w standardowe media, lecz przynosi to mizerne efekty. Z drugiej strony za przykład podawane są firmy, które niewielkimi środkami wydanymi na działania w Sieci osiągnęły ogromy sukces – jak Zalando czy Hilti. Na czym polegał ich sukces? Nie wydawały dużo – wydawały mądrze. Tylko jak wydawać mądrze? Jak powiedział kiedyś John Wanamaker „Połowa pieniędzy, którą wydaje na marketing jest wyrzucana w błoto. Tylko nie wiem która.” A co by było, gdyby zmniejszyć ten odsetek? Jak zagwarantować sobie sukces w labiryncie marketingu internetowego przy niskich kosztach? Odpowiedź jest jedna – Inbound Marketing w modelu efektywnościowym! Co to oznacza?

Brak ryzyka
Agencja gwarantuje określone parametry, jakie spełni przy zastosowaniu dowolnych, wybranych przez nią działań w Internecie. W praktyce oznacza to przygotowanie i optymalizację planu komunikacyjnego opartego na wszystkich trzech filarach jednocześnie. Tak wyważonego, żeby w efekcie dostarczyć klientowi żądane parametry. Zwykle jest to ilość unikalnych użytkowników, którzy w ciągu miesiąca odwiedzą witrynę internetową firmy. Przefiltrowanych przez blog, a więc gotowych do zakupu klientów ZAINTERESOWANYCH OFERTĄ firmy. Pozyskanych dzięki blogowaniu, technikom SEO, właściwemu miksowi mediów społecznościowych. Płacisz wyłącznie za efekt działań agencji, a nie za włożoną pracę! W efekcie ryzyko wyrzucenia pieniędzy w błoto ponosi agencja, która gwarantuje efekt. To jest prawdziwy Inbound Marketing.

Spokój z marketingiem
Możesz przestać zajmować się marketingiem w Internecie. Agencja ustali z działem marketingu jakie są kluczowe punkty wizerunku marki, co wyznaczy graniczne linie prowadzenia działań komunikacyjnych. Dzięki temu uzyskasz pewność, że cała komunikacja pozostanie spójna przy jednoczesnym utrzymaniu wynagrodzenia wyłącznie za efekt działań.

Zadowolenie sprzedaży
Dobra agencja Inbound Marketingu będzie w stałym kontakcie z działem sprzedaży, który powie jej jakie pytania dotyczące produktów zadają klienci firmy. Dzięki rozpowszechnianiu we wszystkich kanałach internetu artykułów blogowych, agencja dostarczy internautom wartościowych odpowiedzi na ich problemy. Będą one kierowały do witryny internetowej klienta. W efekcie dział sprzedaży uzyska dostęp do ciągle świeżych kontaktów sprzedażowych, potencjalnych klientów, którzy juz zapoznali się z produktem i wiedzą, że zaspokoi ona ich potrzebę.

Wartościowy ruch na stronie
Strona firmowa będzie wreszcie odwiedzana przez WARTOŚCIOWYCH KLIENTÓW. Dzięki skumulowanym działaniom we wszystkich trzech filarach marketingu internetowego, zagwarantujemy stały dopływ wartościowych i zainteresowanych ofertą klientów. Reszta będzie leżała w rękach działu marketingu i sprzedaży. Dobra oferta, którą z pewnością Twoja firma posiada oraz doskonali handlowcy sprawią, że sprzedaż wzrośnie wielokrotnie. I to wszystko bez ryzyka, zupełnie. Bo jeśli działania nie przyniosą efektu, Inbound Polska nie weźmie od Ciebie złotówki!

Zbyt pięknie żeby było prawdziwe? Zadzwoń, napisz, pokażemy Ci jak to robimy. Za darmo. Zapłacisz dopiero, kiedy Inbound Marketing przyniesie efekt.

Corpo News



ZAMÓW KONSULTACJĘ CONTENT MARKETING

KLIKNIJ



Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ

KATEGORIA: Inbound Marketing

ŚCIĄGNIJ E-BOOKA

STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU