Co to jest SERM?

Autor ,

SERM to skrót od Search Engine Reputation Management, czyli dbanie o reputację w wyszukiwarkach. Zarówno osobistą, jak i firmową. Dlaczego? Bo obecnie wszyscy zaczynają od sprawdzenia w Google kim jesteś i kogo reprezentujesz. Prywatność nie istnieje - czy chcemy czy nie, pozostawiamy bardzo dużo elektronicznych śladów, którymi warto właściwie zarządzać.

Reputacja osobista

Niezależnie od chęci jesteśmy obecni w Internecie. Możemy unikać mediów społecznościowych nie zakładając na nich konta, ale tak czy inaczej - ktoś z naszych znajomych na pewno je ma i na jakiś zdjęciach na pewno się pojawimy. Możemy nie pisać żadnych artykułów i nie udzielać się publicznie - ale w którymś momencie ktoś może zacytować naszą wypowiedź sprawiając, że pod określonym nazwiskiem pojawi się odpowienia fraza. I możemy być pewni, że Google ją znajdzie we właściwym (lub niewłaściwym) czasie. Unikanie Internetu nic nie daje - on i tak nas odnajdzie.

Z drugiej strony warto aktywnie zadbać o osobistą reputację - dzięki temu znacznie łatwiej znaleźć pracę, pozyskać klientów, czy nawet poznać nowych przyjaciół. Świadome wykorzystanie mediów społecznościowych, blogów czy witryn internetowych buduje nasz wizerunek, pokazuje kim naprawdę jesteśmy. Prawidłowo prowadzone działania SERM pozwalają na łatwiejsze znalezienie informacji o nas - szczególnie tych, które chcemy, aby zostały odnalezione, a więc "autoryzowanych", budujących właściwy wizerunek.

Reputacja firmowa

Tym bardziej jest to ważne dla firm. Im większe przedsiębiorstwo, tym częściej jego produkty pojawiają się w opiniach na forach internetowych czy w mediach społecznościowych. Internauci są bezlitośni - jeden błąd potrafi przykryć całą oficjalną komunikację firmową, ponieważ często opinie na forum są pokazywane w wyszukiwarkach znacznie wyzej niż oficjalne stanowisko firmy. Monitorowanie, odpowiadanie i świadome zarządzanie reputacją firmy i produktu to jedno z największych wyzwań współczesnej komunikacji.

Jednak reagowanie to nie wszystko. Dobrze zbudowana strategia SERM dla firmy oznacza, że dużo łatwiej znaleźć jej produkty czy opinie eksperckie jej pracowników w Sieci. Realnie jest to równoznaczne ze zwiększeniem poziomu sprzedaży i zysków.

Jak właściwie budować reputację w Sieci?

Najlepiej za pomocą Inbound Marketingu, który porządkuje trzy podstawowe elementy SERM zapewniając komunikację, która jest:

  • wewnętrznie spójna

Poprzez ustalenie centrum komunikacyjnego w postaci bloga firmowego i strategiczne zaplanowanie pojawiających się na nim artykułów, firma zaczyna mówić jednym głosem. Pracownicy jako autorzy artykułów na blogu firmowym budują jednocześnie własny wizerunek osobisty.

  • wielokanałowa

Linki i "zajawki" artykułów blogowych są rozprowadzane w mediach społecznościowych, na forach internetowych, w newsletterach i mailingach. Dzięki temu wszystkie możliwe kanały komunikacyjne Internetu są w pełni wykorzystane do propagowania wizerunku firmowego i osobistego.

  • multimedialna

Internet daje wszystkie możliwości publikacji, jakie do tej pory dawał cały przekrój mediów szerokozasięgowych. Od telewizji (YouTube), poprzez artykuły (blogi), zdjęcia (Instagram, Pinterest), radio (Tuba.fm), po plotkę (Facebook) czy portale opiniotwórcze (LinkedIn). Dlatego właściwie prowadzony SERM powinien obejmować pełną gamę multimedialnych środków wyrazu.

Właściwie można by na ten temat jeszcze sporo napisać - do tematu SERM należałoby jeszcze włączyć optymalizację informacji do wyszukiwania (SEO), monitoring mediów społecznościowych, prowadzenie działań popularyzujących treści, itp. Ale o tym można już przeczytać w innych artykułach na naszym blogu.

Info Cloud



ZAMÓW KONSULTACJĘ CONTENT MARKETING

KLIKNIJ



Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ

KATEGORIA: Inbound Marketing
TAGI: SERM

ŚCIĄGNIJ E-BOOKA

STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU