O czym pisać na blogu firmowym?

Autor ,

Nie, to nie ja jestem na zdjęciu. Ale moje pisanie na bloga firmowego często wyglądało podobnie. Jak już posprzątałem, wypiłem trzy red bulle, zjadłem kanapkę, odpowiedziałem na maile, pogadałem z księgowością, recepcjonistką, rzuciłem parę dowcipów na forum - nie miałem wyjścia, musiałem napisać artykuł na bloga. I zaczynało się drapanie się w głowę z myślą "O czym ja mam właściwie napisać?".

Proste odpowiedzi są najlepsze

No przecież to proste - o tym, co interesuje moich czytelników i jest związane z działalnością firmy. Czyli jeśli jesteśmy agencją interaktywną to powinno być o internecie. A co interesuje moich czytelników? Pewnie seks. Więc o seksie w Internecie - np. 30% ruchu w Internecie jest generowane przez oglądanie i ściąganie pornografii... Nie, bez sensu. A co to ma wspólnego z Inbound Marketingiem? "Właściwie taguj i opisuj filmy pornograficzne, żeby zostały łatwiej odnalezione. Popularyzuj je na swoim koncie na Facebook..." - bez sensu.

Ile razy stajecie przed takim dylematem? Trzeba napisać coś interesującego na bloga firmowego, ale nie ma skąd wziąć inspiracji. Oczywiście na wyżej wymienionych stronach ciężko o inspiracje. Natomiast pamiętajmy o tym, że Internet jest nieprzebraną kopalnią wiedzy, więc należy się udać do jednego z szybów i zobaczyć co się dzieje na przodku...

Kopalnia wiedzy wszelakiej, czyli radosna twórczość za oceanem

Nie ma co szukać fajnych tematów w Finlandii - zwykle Finowie są zamknięci w sobie i mało ekstrawertyczni. Więc pozostaje sprawdzić co piszą na blogu firmowym specjaliści od "show off", czyli amerykanie. A tu już jest ciekawiej. Poza tym, że większość artykułów jest napisana jakby od ich treści zależało czy świat przeżyje - jest co poczytać. Na początek odcinamy kategoryczność w tytułach typu "10 rzeczy, które musisz zrobić dzisiaj, żeby zacząć zarabiać na Facebook". Po pierwsze - ja nic nie muszę, co najwyżej mogę. Ewentualnie. Po drugie 10 rzeczy nie wystarczy. Co nie zmienia faktu, że tytuł jest interesujący a zawartość w punktach, co mnie przyciąga jak magnes. Patrzę i widzę (a to zaskoczenie, co?) 10 fajnych tematów na bloga firmowego. Bo oczywiście jak to amerykanie - jest po łebkach, ale za to twardo, wymownie i autorytatywnie. I nijak się to ma do rynku europejskiego, o Polsce nie mówiąc. Więc zaczynam od swoich przemyśleń na zadany temat, którymi dzielę się z czytelnikami.

Przegląd prasy, czyli co mówią inni

Jak nie mam ochoty na podróże za ocean, zaczynam od przeglądu prasy branżowej. Oj ile tu tematów, do których można się odnieść. Ile rzeczy, o których można napisać. Interesujących - nie zawsze. Trzeba przeselekcjonować, bo potencjalnie moich czytelników nie będzie interesowało czy Zend jest lepszy od Symfonii i dlaczego ("pechowcy" wiedzą o co chodzi). Szukam tematów ciekawych, ale dla szerszego grona czytelników - rzeczy, które potem rzeczywiście będą w Internecie wyszukiwane przez naszych klientów i które mogę dokładnie opisać na blogu firmowym. Przydatne są również blogi, które pokazują osobiste opinie różnych ludzi. Często warto podyskutować z cudzym zdaniem, co wniesie troche życia w tekst.

"Kochanie, nie mogę iść spać. W Internecie ktoś się myli!"

To moje ulubione źródło - fora internetowe. Stamtąd można się najwięcej dowiedzieć - przede wszystkim tego, czego szukają nasi potencjalni klienci oraz jakie pytania zadają. Pomijając inwektywy, emotikony oraz podpisy (Robert, VW Passat B5, 850 koni, 4x4...) są tam rzeczywiste problemy użytkowników. Warto na każdy z nich odpowiedzieć na blogu firmowym, żeby zamiast forum - wyszukali bloga. I to najlepiej w interesujący sposób, bo inaczej będzie słabo...

Oczywiście to tylko kilka źródeł inspiracji - jest ich znacznie więcej. Choćby Facebook - ile tam inspirujących rzeczy umieszczają znajomi. LinkedIn - dzielą się często przeczytanymi artykułami, czy uczestniczą w dyskusjach na forach tematycznych. Inspiracja jest wszędzie - leży na ziemi i prosi, żeby ją podnieść. Nie musicie pisać o seksie - chociaż ciągle twierdzę, że to jeden z najbardziej interesujących tematów dla potencjalnych czytelników. :)

Blog24



ZAMÓW KONSULTACJĘ CONTENT MARKETING

KLIKNIJ



Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ

KATEGORIA: Content Marketing

ŚCIĄGNIJ E-BOOKA

STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU