7 mitów o Social Media

Autor ,

Szanse, że usłyszałeś błędne tezy na temat mediów społecznościowych są bardzo duże. Nadszedł czas, aby położyć kres tym kłamstwom, które nas otaczają, gdyż staje się to niebezpieczne. Niebezpieczna, bo albo stracisz czas, albo zaszkodzisz reputacji firmy w Sieci, a co może być najgorsze. Twoja konkurencja Cię wyprzedzi i będzie ciężko Ci się wybić na jej tle.

1. Mit: Muszę mieć profile na wszystkich portalach społecznościowych

Prawda: Istnieje wiele stron internetowych, które są teraz sklasyfikowane jako kanał Social Media. Byłoby bardzo trudno być na każdym z nich i prowadzić skuteczne działania. Na jednym z warsztatów dotyczących marketingu na Facebooku prelegent zwrócił się do publiczności: "Kiedy ostatni raz szukałeś bankiera lub księgowego na Facebooku?" Nikt nie podniósł ręki (być może po prostu już spali). Idealnym rozwiązaniem jest zatem znaleźć dwa, trzy kanały dla siebie i tam stać się mistrzem w prowadzeniu komunikacji. Jeśli działasz w sprzedaży B2B, LinkedIn, a nie Facebook, jest prawdopodobnie najlepszym miejscem, aby rozpocząć działania.

2. Mit: Studenci mogą prowadzić moje konta społecznościowe za 100 zł miesięcznie

Prawda: Tylko dlatego, że syn w wieku studenckim lub córka świetnie porusza się w świecie social media, nie oznacza to, że rozumieją "social media marketing." To, że umiesz korzystać z kalkulatora nie oznacza, że umiesz prowadzić księgowość firmy.

3. Mit: Moi klienci nie korzystają z mediów społecznościowych

Prawda: Tak, korzystają. Dlatego, że są ludźmi. Ponad miliard z nich jest zarejestrowanych na Facebooku,  500 mln na Twitterze,  250 milionów na LinkedIn. Byłoby naiwnym sądzić, że Twój klient nie jest obecny gdzieś w mediach społecznościowych. Pytanie brzmi jednak, co on tam robi, na którym z kanałów możesz prowadzić „biznes” i czy jest zainteresowany tym, co masz mu do powiedzenia. Określenie właściwego kanału i przygotowanie odpowiedniej strategii powinno stać się celem Twojej kampanii w Social Media.

4. Mit: W grupach na LinkedIn powinienem zamieszczać oferty handlowe

Prawda: Nie jest to mile widziane. Lepiej wybierz drogę zostania ekspertem w swojej dziedzinie i zyskaj autorytet w grupie, status lidera opinii. Dzięki temu, że będziesz udzielał fachowych odpowiedzi na zadawane w pytania, zaangażujesz czytelników i pozyskasz ich jako klientów swojej marki.

5. Mit: Stworzę swój kanał, a klienci już sami go znajdą

Prawda: Możesz posiadać kanał w Social Media, możesz tam pisać każdego dnia przez tydzień, miesiąc i rok a klientów nie zdobędziesz... Stwórz atrakcyjną treść, która jest dobrze zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek, ale także odpowiada potrzeby klientów oraz zapewnia motywację do działania. Zachęci to użytkowników do dalszego kontaktu i współpracy z Twoją firmą.

6. Mit: Media społecznościowe są lepsze od mailingu

Prawda: Nowe badanie przeprowadzone przez Custora pokazuje, że adres e-mail jest nadal atutem mediów społecznościowych i kanałem dotarcia do klientów będących w Sieci. Badania wykazały, że pozyskiwanie nowych klientów poprzez e-mail wzrosło czterokrotnie w ciągu ostatnich 4 lat. 94% osób, wysła lub odczytuje wiadomości. Konsumenci, niezależnie od wieku, zdecydowanie wolą otrzymywać wiadomości marketingowe za pośrednictwem poczty elektronicznej niż tradycyjnej.

7. Mit: Media społecznościowe są ważniejsze od SEO

Prawda: Są to dwie różne rzeczy. Search Engine Optimization (SEO) jest ciągle żywe i to dobrze. SEO w swej istocie jest sztuką i nauką tworzenia wysokiej jakości treści, łatwiej do odnalezienia poprzez wyszukiwarki. Rzeczywiście, social media daje platformy na udostępnianie treści i zwiększania ruchu na swojej stronie, ale nowoczesne SEO wciąż poprawia algorytmy. Dobrze zoptymalizowane treści, które są cenne dla czytelników wciąż łatwo znaleźć za pomocą przeglądarek.

Jakie kłamstwa opowiedziano Tobie? Opowiedz nam wpisując komentarz poniżej!

Brand Info



ZAMÓW KONSULTACJĘ CONTENT MARKETING

KLIKNIJ



Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ

KATEGORIA: Social Media
TAGI: Social Media

ŚCIĄGNIJ E-BOOKA

STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU