Firma w Internecie

Autor ,

Niezależnie od rodzaju prowadzonego biznesu, nie da się uniknąć sieci. Niestety firmy wykorzystują ją głównie do komunikacji e-mail, przesyłania plików i danych. Marketing w Internecie często ogranicza się do kilku reklam odsłonowych, pozycjonowania witryny, która sama najczęściej jest martwa, pozostając jedynie sieciową wizytówką firmy.

Strona WWW

Witryna Internetowa to problem większości firm. Zwykle tworzy się ją przez sześć miesięcy, dopieszcza każdy element, sprawdza jak działa, taguje. W efekcie wychodzi dobra i funkcjonalna strona, która później zupełnie nie jest aktualizowana. Najłatwiej to stwierdzić po zakładce "news" - większość firm ma tam informacje sprzed co najmniej pół roku. Nie oznacza to, że w firmie nic się nie dzieje - po prostu firma nie aktualizuje strony, z różnych powodów. Strona Internetowa jest ostatnią rzeczą, jaką przejmują się firmy prowadzące działalność poza siecią. Efekt jest niestety straszny - to tak, jakby odwrócić się plecami do kilku milionów konsumentów, odmówić im informacji o swoim biznesie. A przecież wszyscy na poziomie ogólnym rozumieją, że żyjemy w społeczeństwie informacyjnym, że musimy opowiadać konsumentom historię o naszych produktach i usługach. Firma w sieci to nie tylko strona. Jest ona najważniejsza pod kątem rzetelności informacji oraz jako punkt odniesienia i spotkań klientów. Lecz obecność w Internecie tylko w 25% należy do witryny firmowej. Nie można lekceważyć pozostałych kanałów - social media i blogosfery.

Firma w Social Media

Ponad 36% profili na Facebooku jest połączona ze stroną jakiejś marki czy firmy, a 20% postów i komentarzy dotyczy produktów i usług. Nie zawsze są one pozytywne, dlatego warto wysłuchać konsumentów, zrozumieć ich potrzeby, prowadzić z nimi dialog. Niezadowolony konsument ma bardzo dużo znajomych w sieci, którzy go słuchają. Badania wykazują, że większość Internautów woli przeczytać i posłuchać opinii nieznajomych niż samodzielnie sprawdzić lub zrozumieć stanowisko firmy. Spowodowało to, że siła odbiorcy jest ogromna - nie głosuje on już wyłącznie portfelem przy półce, może w pełni wypowiedzieć się w sieci. Może stworzyć i zburzyć markę jednym celnym komentarzem, więc należy z nim współpracować i komunikować się. Bo tak naprawdę negatywne zjawiska dotyczące marki w sieci wynikają głównie z braku odpowiedniej komunikacji, a nie z niechęci konsumentów. Informacja jest potężną siłą. Dlatego warto pisać blogi, publikować filmy, opowiadać o sobie. Konsument poszukuje tej informacji, jest mu ona potrzebna. Podawanie informacji przez firmę pozwala do pewnego stopnia kontrolować to, co dzieje się w sieci. Dzięki niej ludzie są w stanie zweryfikować opinie jakie się pojawiają, zobaczyć prawdziwe oblicze oferowanych produktów i usług.

Rzetelność podawanych informacji

Oczywiście informacja komercyjna musi być rzetelna, podobnie jak firma. W sieci bardzo szybko są weryfikowane zamknięte i nieuczciwe przedsiębiorstwa - kilka milionów osób na bieżąco zostawia swoje spostrzeżenia na ten temat. Z drugiej strony ludzie bardzo doceniają odpowiednią komunikację firmy, która wpisuje się w aktualne trendy i potrzeby. Nie wymaga ona szkolnej wiedzy, bardziej oparta jest na ogólnie przyjętych zasadach współżycia społecznego. Przykładem może być wizyta znanego blogera w restauracji - kuchnia mu smakowała, więc opisał restaurację na blogu. Właściciel wyczuwając sieć i zdając sobie sprawę z dwukierunkowej komunikacji, nagrał 30 sekundowe podziękowania za pozytywną opinię, które zostały obejrzane przez prawie 10.000 osób, nowych klientów jego restauracji. Reasumując - warto dać się poznać, zgodnie z przyjętymi normami społecznymi, które w sieci są bardzo przestrzegane. Można na tym wiele zyskać bardzo niewielkim kosztem.

 

News Cloud



ZAMÓW KONSULTACJĘ CONTENT MARKETING

KLIKNIJ



Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ

KATEGORIA: Inbound Marketing
TAGI: Firma

ŚCIĄGNIJ E-BOOKA

STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU