Po co Google+?

Autor ,

Często rozmawiając z klientami słyszę pytanie: "A właściwie po co mi profil na Google+? Przecież tam nikogo nie ma i nic się tam nie dzieje." To fakt - we wszystkich zestawieniach mediów społecznościowych jest wyraźnie napisane, że Google+ używają tylko pracownicy Google.

Ale nie oznacza to, że należy lekcewarzyć potęgę giganta z Mountain View. Prawda jest nieco bardziej skomplikowana, co może lepiej wyjaśnić poniższy komiks. Google+ jest niezwykle ważny dla pozycjonowania witryny, poprzez własne zastosowania oraz połączenia z innymi usługami Google.

Google+

Google Publisher

Każdy profil firmowy na Google+ musi być bezpośrednio połączony z firmową witryną internetową specjalnym kodem weryfikacyjnym, zwanym Publisher. Dzięki temu wszystkie treści publikowane na profilu są przez wyszukiwarkę łączone ze stroną www i pojawiają się w wynikach wyszukiwania dla określonych fraz. Czasem pojawiają się jako wpisy z G+, czasem jako część witryny. Dodatkowo jeśli firma często publikuje aktualizacje (np. dzięki prowadzeniu bloga firmowego), zaczyna być uznawana przez Google jako bardziej wiarygodna i automatycznie wyżej pozycjonowana. W efekcie jej wizytówka pojawia się po prawej stronie wyników wyszukiwania, razem z logotypem oraz linkiem do ostatnio opublikowanego artykułu.

Google Authorship

Wiarygodność treści jest dodatkowo wzmacniana poprzez podpisanie ich własnym imieniem i nazwiskiem, połączonym bezpośrednio z profilem osobistym Google+. Dzięki zastosowaniu takiego zabiegu, autor zaczyna zdobywać wiarygodność, liczoną w "+1" i share'ach na Google+. Im więcej, tym lepiej - w efekcie autorzy których treści zbierają najwięcej "fanów" stają się wiarygodni i podnoszą pozycjonowanie witryn internetowych, na których się podpisują. Google Authorship jest więc w pewnym sensie doskonałym narzędziem do budowania wiarygodności własnego nazwiska poprzez SERM, co przekłada się na pozycjonowanie witryny internetowej. To już by wystarczyło jako powody zakładania profili na Google+, prawda? Ale jesteśmy dopiero na wierzchołku góry lodowej.

Połączenie z Google Maps

Profil firmowy na Google+ jest bezpośrednio połączony z Google Maps, które z kolei wpływają na wyniki wyszukiwania lokalnych firm. Dzięki temu połączeniu bezpośrednio w wynikach wyszukiwania pojawia się nie tylko informacja o firmie, ale także np. o godzinach jej otwarcia, opiniach klientów, itp. Zarządzanie profilem Google Maps poprzez Google+ połączone profilem Publusher daje doskonały efekt synergii, którego wynikiem jest piękna mapka z danymi firmy po prawej stronie wyników wyszukiwania. Obecnie trwają jeszcze prace nad ściślejszym połączeniem tych usług.

Połączenie z YouTube

YouTube jest drugą co do wielkości wyszukiwarką na świecie. Teoretycznie można założyć tam konto bez posiadania profilu na Google+, ale po co? Połączenie z profilem daje od razu możliwość doskonałej promocji zamieszczanych filmów. A przy okazji dzięki niemu film często pojawia się od razu w wynikach wyszukiwania Google, zaraz obok określonej frazy i opisu. Co więcej - ponieważ forma filmowa jest uznawana za atrakcyjniejsza od pisemnej, film pojawia się znacznie wyżej w organicznych wynikach wyszukiwania niż artykuł.

Połączenie z innymi profilami społecznościowymi

Zakładając stronę firmową na Google+ warto również podać linki do innych profili w mediach społecznościowych. Dla wyszukiwarki ważnym czynnikiem pozycjonowania jest również liczba share'ów na Facebook, tweetów i retweetów na Twitterze oraz (co ciekawe) ilość osób śledzących profil na Pinterest. Dzięki podaniu linków w Google+ ułatwiamy wyszukiwarce zadanie, co bezpośrednio przekłada się na pozycję witryny w SERP.

Google+ podstawowym profilem społecznościowym?

Może i ruch na Google+ nie jest satysfakcjonujący, a konwersja fanów w klientów - praktycznie zerowa. Natomiast nie to jest tutaj najważniejsze - tak naprawdę najistotniejszy jest fakt bezpośredniego połączenia profilu Google+ z wynikami wyszukiwania. W rezultacie profil na Google+ jest znacznie ważniejszy niż na Facebook czy jakimkolwiek innym profilu. I dlatego obecność tam jest obowiązkowa. Otworzyłeś właśnie sklep i chcesz sprzedawać - dajmy na to - nowoczesne meble? Zadbaj o Google+.

HOT Trends



ZAMÓW KONSULTACJĘ CONTENT MARKETING

KLIKNIJ



Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ

KATEGORIA: Social Media
TAGI: Google+

ŚCIĄGNIJ E-BOOKA

STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU